13th week! 2 super weken met mam - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cherelle Peters - WaarBenJij.nu 13th week! 2 super weken met mam - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cherelle Peters - WaarBenJij.nu

13th week! 2 super weken met mam

Door: Cherelle

Blijf op de hoogte en volg Cherelle

18 November 2012 | Australië, Sydney

Donderdag mama uigezwaaid op het vliegveld, we hebben samen echt 2 topweken gehad in Australie!!!

Heb natuurlijk al heel lang geen blog meer geschreven dus dit word weer een hele lange blog haha!!
Ik heb onwijs veel te vertellen natuurlijk, dus bereid je maar voor!!

Mama kwam woensdag de 15e aan en ik heb haar toen opgewacht met een chocolaatje en een naambordje waar MOM opstond haha! Was natuurlijk onwijs spannend hihi! Darna naar het hotel gegaan. Heb haar toen me huisje laten zien en we hebben een beetje getut aangezien ze nog wel en beetjemoe was..

Zondag gingen we pas beginnen aan onze Roadtirip dus we hadden wat dagen n Sydney. zoals ik al had gezegd had ik deze ook lekker ingepland! We zijn gaan Whalewatchen wat helaas een beetje tegenviel aangezien we weinig walvissen hebben gezien (af en toe een rug en een staartje, maar niet datspringen :( ) daarna wilden we eigenlijk lunchen bij Fort Denison maar dat ging niet meer door! We zijn toen nog even door het centrum gelopen en ook naar de Sydney Tower gegaan ! konden we gratis in door me werk, toch nog ene pluspuntje he! Toen nog even wat gegeten bij de Sushi Train en een coffee bij Starbucks, top toch ?!
Vrijdag zijn we naar Featherdale geweest omdat k haar toch nog even de diertjes van Aussie wilde laten zien! Was erg leuk, je kon Koala's en Kangaroos aaien enzo :) We waren daar vroeger klaar dan verwacht en zijn weer even door het centrum gaan lopen, toch maar naar huis gegaan om even een wasje te doen, want in het hotel hadden ze namelijk iets betere wasmachines!!! In de avond naar Mamak geweest, een bekend maleis restaurantje, weer superlekker gegeten.. tsja.. je kent ons he haha!

Zaterdag zijn we lekker naar Bondi Beach geweest om naar een soort Sart iets te kijken, hebben toen de coastal walk van Bondi tot Bronte gedaan .. helaas viel het weer ene beetje tegen, maar was wel even leuk! We zijn daarna meteen doorgegaan naar The Rocks. Daar is iedere zaterdag en zondag een marktje en daar hebben we ook weer gezellig rondgewandeld! In de avond zijn we gaan eten bij het Hard Rock Cafe, heel gezellig, lekker druk en lekker gegeten! Om 9 uur was er ook vuurwerk bij Darling Harbour dus dat hebben we ook even gezien.. Het was echt een gezellige dag en niet te laat naar bed wantd e volgende dag begon de GOR !

Zondag hebben we de auto opgehaald en zijn we begonnen aan de Great Ocean Road! Het was even lastig in de stad, natuurlijk links rijden, maar als je eenmaal de stad uit bent is het alleen maar de weg volgen en in totaal was het 6 uur rijden naar Albury, onze eerste stop! Lange rit, maar was gelukkig wel te doen, met af en toe stoppen. Het weer zat ook trouwens al de hele week mee dus dat was natuurlijk super!

Maandag zijn we van Albury naar Melbourne vertrokken, deze keer was het een rit van ong. 4 uur en we kwamen rond 1 uur in Melbourne aan. We hadden dus nog lekker de middag daarzo en we hebben lekker winkeltjes gekeken! Het was ook nog eens de dag voor de Melbourne Cup dus het was ook nog eens super druk daar! Helaas hadden we geen tijd daarvoor. Melbourne is wel leuk, maar ik heb toch liever Sydney, misschien omdat ik hier nu al zo gesetteld ben dat ik het hier meer naar me zin heb.. en 1 dag Melbroune is natuurlijk te kort!

Dinsdag vanuit Melbourne pas ECHT de Great Ocean Road gestart, we zijn toen naar ons eerste plaatsje gereden ( Torquay ) en daar even gestopt, eigenlijk zijn we toen gelijk weer doorgereden en gekeken hoe ver we kwamen.. We hadden namelijk nog geen hostels of motels geboekt, dus we waren zo vrij als een vogel! We hebben toen verschillende stops gemaakt en ook verschillende plaatsjes bezocht zoals Lorne. Was opzich wel een leuk plaatsje en we hebben daar even wat gegeten! Ook naar Sheoak Falls geweest en naar andere strandjes en baaitjes.. het is een beetje moeilijk uit te leggen allemaal, maar je moet maar gewoon naar de foto’s kijken! Wye River zijn we ook even gestopt en toen doorgereden naar Apollo Bay waar we zijn gebleven om te overnachten! Was een leuk schattig plaatsje, maar verder niet veel te doen .. de winkeltjes waren natuurlijk ook weer dicht.

Woensdag weer om 9 uur vertrokken, zodat we weer genoeg konden bezoeken en bekijken enzo! We zijn eerst naar Mariners Look Out Point geweest wat een mooi uitzicht over Apollo Bay had! Onze eerste stop was Shelly BEach waar we eerst door een soort oerwoud moesten om er te komen, maar het was het waard.. helemaal alleen daarzo en heel mooi! Daarna zijn we doorgereden naar Cape Otway waar ze een Lighthouse hebben. Best schattig en de weg ernaartoe was een lang pad waar de Koala’s in de bomen zaten . Ze zaten echt heeeeeel dichtbij dus dat was echt onwijs gaaf om te zien! Natuurlijk ook voor mama! Toen zijn nog gestopt bij Wreck BEach. Het pad ernaartoe was echt vreselijk en mama durfde uiteindelijk niet naar het strandje te gaan, want we moesten de trap af naar beneden haha! Was opzich een mooi strandje, alleen de terugweg ( trap op ) viel natuurlijk een beetje tegen! Hierna zijn we doorgereden naar de wat grotere Look Out Points langs de Great Ocean Road! We zijn naar de Gibson Steps geweest en daarna door naar de 12 Apostles. Helaas was het weer niet geweldig dus besloten we met zonsondergang terug te komen! We zijn toen Acco gaan zoeken in Port Campbell, echt een heel leuk plaatsje en bij een leuk restaurantje wezen eten. Op tijd weg gegaan natuurlijk want we moesten op tijd zijn voor de zonsondergang! We waren iets te vroeg dus zijn we daarvoor nog even naar Loch Ard geweest, ook met cliffs enzo, ook weer onwijs gaaf om te zien natuurlijk! Uiteindelijk met zonsondergang bij de 12 Apostles geweest en dit was echt geweldig!! Echt zo mooi, we hebben onwijs veel foto’s gemaakt. Het was dus echt een suppertiming en gewoon een super dag !!!!

Donderdag was een beetje het laatste gedeelte van de GOR en we zijn vanuit Port Campbell naar de laatste Look Out Points vertrokken langs de GOR  We Zijn gestopt bij The Arch, The Grotto, The London Bridge, Bay of Islands & Bay of Martyrs! Klinkt als heel veel he, maar je stapt gewoon uit je auto kijkt even rond, maakt een paar foto’s en je gaat weer verder! Het waren allemaal Cliffs en rotsen en woeste zee, heel gaaf om te zien! Hierna zijn we doorgereden naar Warnambool wat eigenlijk het laatste stadje is langs de Great Ocean Road. Hier was niet zo heel veel aan, dus zijn we nog even naar Port Fairy geweest voor een stop en een lunch en daarna naar Halls Gap in The GRampiens want dat werd ons ook echt aangeraden! Daar hebben we gekeken voor een motel. Eerst was de planning naar Adelaide rijden, maar dat was 6 uur rijden, dus zijn we 2 uur afstand naar Halls Gap gegaan! Het is hier heeeel groot ( The GRampiens ) en het was ook superleukk want de Kangaroes lopen hier echt los door het stadje! Echt zo leukk!!!! We zijn toen nog een extra nachtje gebleven, zodat we daar nog een beetje konden sightseeing! Bij ons motel liepen de kangaroes ook gewoon los in de voortuin/achtertuin!

Vrijdag hadden we dus nog een extra dagje in Hall Gap en we zijn daar nog naar verschillende Look Out Points geweest! Het is zo groot dat we alsnog niet alles konden doen en we waren aan het eind van de dag ook wel een beetje moe van al het lopen en wandelen. Veel heuvel op en af natuurlijk! Ik heb de Pinacle beklommen en we zijn nog naar The Balcony en de MacKenzy Falls geweest .. oja en ook nog de Baroka Look Out Point geweest en Lake Fryer.. pfff, echt veel in 1 dag maar het was het waard, we hebben volop gebruik gemaakt van ons ongeplande dagje!! Helaas een beetje bewolkt en regen, maar we hebben het toch wel allemaal gezien en ook nog EXTRA! Ik hou echt van Halls Gap! Al die Kangaroes!!!! Kangaroe is nu echt officieel mijn lievelingsdier geworden! Was echt een topdagje!!

Zaterdagochtend zijn we weer begonnen aan de terugweg! Helaas .. maar we moesten wel, want de auto moest op tijd terug zijn natuurlijk! Het was in totaal 2 uur rijden, dus zaterdag eerst 6 uur naar Albury gereden en daar weer overnacht en Zondag van Albury naar Sydney gereden. Was opzich wel te doen, wel lange ritten, maar het was natuurlijk gezellig in de auto! In Sydney aangekomen hebben we de auto geparkeerd in de garage van het hotel en lekker uit eten geweest bij Bondi Beach! Heerlijk Tapas gegeten en het was echt super gezellig!!!

Eigenlijk hadden we niet echt plannen gemaakt voor de laatste paar dagen in Sydney.. ik ging namelijk ook dinsdag, woensdag en donderdag weer naar stage .. maar gelukkig waren dit maar halve dagen, had al best veel vrij gkregen namelijk!

Maandag was ik ook nog vrij en zijn we naar Manly Beach geweest. Erg gezellg en weer lekker winkeltjes gekeken! Daarvoor hadden we nog even de auto weg gebracht wat weer een bijna dood ervaring voor me was !!! maar toch levend thuis gekomen. Als lunch de lekkerste Pancakes EVER gegeten bij een zaakje vlakbij het hotel.. ons vastje plekkie! Na Manly zijn we dan eindelijk naar Max Brenner geweest met zijn tweeen en natuurlijk genoten van een heerlijke kop hot chocolate!

Dinsdag moest ik stage lopen tot 5 omdat ik die tour had en toen zat mama al op me te wachten! Weer lekker uit eten geweest en toen terug naar het hotel om ons op te frissen voor SALSAA! Jaja, we zijn samen naar de salsabar geweest ‘Establishment’ om daar een drankje te doen en mama heeft daar zelfs een een dansje gedaan met een leuke jonge vent! Een geslaagd avondje dus, het was echt superleuk om mama te zien dansen, Ze is echt goed hoor !!!!! Echt geweldig om te zien ! haha

Woensdag was ons laatste volle dagje samen! Ben toen een half dagje naar me werk geweest en heb ik nog wat spulletjes van thuis opgehaald enzo. In de avond zijn we naar The Rocks geweest om daar wat te gaan eten bij The Argyle. Lekker Cocktailtje gedronken en heerlijk gegeten!! Daarna doorgegaan naar The Opera Bar en lekker cappucino gedronken met als bonus gewoon vuurwerk, best lang ook nog ! Was echt gaaf voor ons laatste avondje! Als toetje nog even voor de laatste keer naar Max Brenner gegaan, vond ik persoonlijk toch best een goede afsluiter toch ?! Het was dus echt een succes en het was echt een TOPDAG !!

Donderdag was het dan zover! Laatste dagje dat mama er was! De twee weken zijn onwijs snel voorbij gegaan.. Vind het echt jammer dat ze alweer weg is, maar het was echt super gezellig !! Gisteren na me werk naar het hotel om nog even te lunchen bij ons vaste plekje! En toen naar mijn huis gegaan om wat spullen te dumpen.. Hierna doorgegaan naar het vliegveld, was nog best wel even sjouwen met de koffers, mama neemt namelijk een koffer van mij mee, ik ga toch een backpack voor mezelf kopen dus dat scheelt ook weer gedoe! Op het vliegveld hebben we nog even gegeten en nog even een Cappuccino gedronken bij een Caffe

Toen was het toch echt zo ver en was het tijd voor afscheid! Natuuuuuuurlijk een paar traantjes, maar we waren gewoon super blij met de laatste 2 weken, onwijs genoten met ze tweeen en mama heeft zich gelukkig ook volop vermaakt! Dat was natuurlijk mijn ultieme doel !!

Gisteren ben ik naar Coldply geweest!!! Samen met 6 anderen zijn we in de avond naar het concert geweest en het was echt geweldig!!! zooo gaaaf! we kregen allemaal een armbandje om die somlichgaf en dat was echt zo'n gaaf gezicht met iedereen in dt stadion :D Coldplay is echtgeweldig, volgend concert ga ik weer het was het zooooo waaard !!!!!

Mam, ik heb het echt onwijs gezellig met je gehad en ik ga je echt weer missen! MAAR over 2 en half maandje ben ik weer thuis! Hoop echt dat je hebt genoten, ik in ieder geval wel, ik vond het echt super ! Je bent mijn beste vriendinnetjeee!!!! Loveyouuuuu

Dikke kus van Cherelle !
xxxxxxx

PS:
Gisteren ben ik naar Coldplay geweest!!! Samen met 6 anderen zijn we in de avond naar het concert geweest en het was echt geweldig!!! zooo gaaaf! we kregen allemaal een armbandje om die soms licht gaf en dat was echt zo'n gaaf gezicht met iedereen in dt stadion :D Coldplay is echtgeweldig, volgend concert ga ik weer het was het zooooo waaard !!!!!

Vandaag lekker naar Bondi geweest, hebben we kerstfoto's gemaakt haha, het was echt super lekker weer dus het hele strand lag vol en toen kwamen wij met ze 30en ofzo aan op het strand met ons kerstmutsje op... hoe bdoel je TOERISTEN?! hahaha
We stonden echt voor lul, maar het is natuurlijk weer een leuke foto voor later.. in het plakboek!! :D


  • 18 November 2012 - 14:45

    Maureen:

    Lieve cherrie, wat onwijs gaaf weer, en leuk dat je mams t zo naar dr zin heeft gehad! Dat kan ook bijna niet anders natuurlijk, maar toch! Geniet lekker volop van de zon, want hier is t handschoenenweer geworden, brrrr!! Dikke kuss

  • 18 November 2012 - 23:33

    Marjolijn:

    Wat leuk om alles weer terug te lezen, soms vergeet je dingen alweer heel snel en soms staat er iets waarvan ik denk mmmhhh? haha, zoals die terug rit van de G.O.Road die 2 uur duurde, moest 12 uur zijn toch hihi.
    en ik vond het boottochtje geweldig, heb walvissen en dolfijnen gezien ennnn niet zeeziek geworden, en hoezo dood ervaring met terug brengen auto, beetje lastig keren in spitsuur in Sydney en links rijdend verkeer, nee dan de berg op rijden die steeds hoger en hoger blijkt te zijn, sorry Cher, dat ik door m'n hoogtevrees soms niet verder durfde te klimmen, maar anders had je me moeten terug dragen en we hebben ook veel gelachen , weet je nog die vrouw in ons hotel in Hallsgap met haar Goodgirl !!!
    Het was echt een belevenis en super gezellig met jou, we zijn al weer ideeen aan het maken voor onze volgende reis, maar voorlopig even rust, na mijn lange terugreis moet ik even bijkomen.
    Veel liefs en xxxxxx mama

  • 22 November 2012 - 19:07

    Mhats:


    Hoi cherellie

    Leuk je gesproken te hebben toevallig kwam ik even bij je moeder langs.
    Jullie hebben samen echt een super tijd gehad. moet de foto,s nog kijken
    had daar vandaag geen tijd voor komt van het weekend wel.
    Leuk dat je mams zoveel hebt laten zien en tof hoor al die kangeroes en coala,s
    het is maar goed dat izar niets begrijpt van een lievelings dier haha.
    Nou meissie we horen lezen .

    liefs mhatsxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cherelle

Ik ben Cherelle uit Rijswijk en ik ga voor 5 maanden stage lopen in Australië! Dit is mijn eerste grote reis in me eentje dus het gaan zeker 5 spannende maanden voor mij worden waar ik erg veel van ga leren!

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 10273

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 01 Augustus 2013

Stage Australië!

03 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: