17th week! Als een vrij vogeltje in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cherelle Peters - WaarBenJij.nu 17th week! Als een vrij vogeltje in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cherelle Peters - WaarBenJij.nu

17th week! Als een vrij vogeltje in Sydney!

Door: Cherelle

Blijf op de hoogte en volg Cherelle

17 December 2012 | Australië, Sydney

Eindelijk, mijn stage is klaar, finito, end of storyyy!!! Ik ben zo vrij als een vogeltje!

Het was een aparte, leuke, raare laatste week! Giselle begon natuurlijk deze week met stage lopen en ik heb natuurlijk ook verteld over de Porter. Nou, die kwam 2x niet opdagen, dus daar had ik lekker veel aan! maarja, het was verder best leuk ook met Giselle. Echt een hele leuke spontane meid is het! Jammer dat ik nu net zo’n beetje weg ga! De HBW deed ik natuurlijk ook voor het laatst, maar deze keer begon het voor het eerst echt te regenen en moesten we terug! Meteen een lekkere chocomelk gehaald met ze 2en! Verder heb ik Giselle een beetje tips gegeven en rondgeleid en alles een beetje laten zien wat ik kon bedenken.. dat is al meer dan dat ik heb gekregen de eerste weken, ik moest echt alles zelf doen..
Ook moest ik die porter van alles uitleggen.. die nu dacht ik alweer gestopt was, aangezien ze gaat werken op zo’n farm!

Ook natuurlijk druk bezig geweest met mijn rapport en eindverslag.. ik wachtte al de hele tijd op informatie en die kwam natuurlijk weer precies op het laatste moment.. De enquetes waren ook allemaal afgenomen en die ben ik deze week ook allemaal gaan verwerken in grafieken etc. Best wel een werk als je alles moet tellen -> 26 vragen, pfieuw!!

Had het deze week ook heel erg druk met shifts! Ik had maandagavond, donderdagavond, vrijdagavond en zaterdag overdag en savonds een shift! En dat net tijdens mijn laatste weekje! Drukdrukdruk dus! Ik wilde al die shifts wel pakken namelijk, aangezien ik natuurlijk niet zeker weet hoe het er volgende week uit ziet en ik wil natuurlijk de laatste weekjes even wat centjes verdienen!

Woensdagavond had ik een soort feestje met collega’s bij ( natuurlijk ) de Scary Canary! Het was gratis drinken en ook nog gratis avondeten! Nou, mijn laatste week .. aangezien ik toch niks, nada noppes krijg van Base en het toch mijn laatste weekje was dacht ik lekker hiervan gebruik te maken en er een leuke avond van maken! Even een goede afsluiter!..... dacht ik ……. Ik ben nog nooit zo dronken geweest.. Ja mensen.. CHERELLE was dronken!!! Eerste keer en ik denk ook meteen de laatste keer!!! Was helemaal van de kaart, zal maar niet te veel zeggen.. hehe ..

Had toen ook nog mijn telefoon verloren in de taxi, maar die is gelukkig gevonden door een meisje en die heeft me gemaild! Kon mijn telefoon de volgende dag weer ophalen bij haar! Lucky Me! Heeft me echt heel veel gedoe bespaard hierzo! Heb meteen wat lekkers voor haar gehaald als bedankje! Voelde me ook die ochtend wel echt supergoed, niet zo last van een katertje, maar was wel moe en slapjes .. Moest de BBQ ook nog eens helemaal gaan regelen, gelukkig hoefde ik niet mee pff! Heb ook maar mijn werk afgebeld, kon ik nog een beetje wat meer bijkomen van die heftige avond daarvoor.

Vrijdag wilde ik eigenlijk mijn stage opdracht inleveren, maar hij was nog niet helemaal af.. Ik heb het maar afgebeld en gezegd dat ik maandag langskwam om het in te leveren. Heb vrijdag dan ook de hele dag eraan gezeten om het zo perfect mogelijk te maken! Moest om 5 uur wel weer werken, maar was niet zo’n lange shift en heb lekker cocktails gemaakt!
Zaterdag had ik wel een lang dagje.. had 2 shifts, in de ochtend van 10.30 – 2.00 en in de avond van 6.00 tot 11.00 ! De ochtend shift was heel makkelijk, alleen maar Peroni en water geven, want het was een promotie actie van peroni! Was ook zo grappig.. toen ik terug liep naar huis stond er een Aziatisch mannetje met lang grijs haar op straat met een bord: Smile for Peace! Helemaal vrolijk en lachen en mensen laten lachen enzo.. Je kreeg echt meteen een glimlach op je gezicht toen je dat zag en hij ging helemaal juichen toen ie dat zag haha, echt geweldig! Echt weer zo’n I Love Sydney momentje!! Echt hoor!

In de avond had ik dan ook nog een shift.. een heavy metal shift en het was ook nog een concert met een beetje weinig personeel.. en ik moest ook nog achter de kassa staan! Ik had nog nooit achter zo’n ding gestaan en ik moest tellen en RSA bij me hebben en in de goede cups schenken aaaaah.. wat een stress.. In het begin was het echt moeilijk, want ik weet gewoon echt niet welke drankjes wat zijn enzo.. maar na een paar uurtjes ga je echt achter mekaar door.. Er blijven natuurlijk mensen drankjes bestellen! Het werken was dan ook zo voorbij! Moest daarna nog even de kassa natellen en geen enkele fout ! zelfs 18 dollar in de plus! Moest daarna wel een eindje lopen voor een bushalte.. De bushalte die ik in gedachte had, daar kwam geen bus meer, en verder kende ik geen andere bushalte dan degene die een half uurtje lopen was.. pff ..

Was blij dat ik eindelijk thuis was, had ook koppijn joh.. klotemuziek.. Nu nog steeds trouwens!

Zondag ben ik lekker naar het strandje geweest! Heerlijk rustig dagje, einelijk hoefde ik eens helemaal niets te doen en kon ik weer eens lekker naar het strand! Ging na een tijdje wel miezeren, maar het blijft lekker op het strand! Heerlijk! I loveeeeee Bondiiii!! Daarna zijn we lekker met ze vieren ( Ik, Britt, Ruud en Selwin ) lekker gaan BBQen! Dat had ik hier in Stagehuis ook nog nooit gedaan, het was superlekker en supergezellig! We zijn nog een tijdje blijven zitten en toen ben ik eindelijk lekker gaan douchen! Wat een heerlijk dagje was dit zeg!

Vandaag ben ik naar stage gegaan om mijn opdracht in te leveren en mijn beoordeling in te vullen. Van te voren heb ik thuis bananen brood gebakken voor stage en die was wel aardig gelukt! Heb wel een tijdje moeten wachten op stage voordat ik eindelijk kon praten, maarja .. dat ben ik nu wel gewend .. Ik vertelde ook mijn manager wat ik kwam doen en of hij mijn referentie brief al af had, maar hij had het niet af en toonde echt totaal geen interesse. Hij heeft me niet eens gevraagd hoe ik mijn stage vond en hoe het verder ging ofzo, helemaal niks!! Echt zo lullig, hij keek me alleen maar aan met: ‘oke zal wel wat jij hier doet, daaaag’. Niet eens een bedankje voor mijn stage of inzet of niet eens DOEI.

Heel veel collega’s gingen ook naar een Christmas Party van Base.. en nee ik ging niet mee.. ik had echt geen zin, ben gewoon echt helemaal klaar met stage en hoef nou niet echt persee met hun te feesten, heb leukere dingen te doen, zoals een etentje met mijn roomy Lisa! Ook al ga ik wel goed om met wat collega’s van Base en de mensen die nieuw zijna chter de receptie zijn echt super gezellig , ga ik toch alsnog liever uit eten met Lisa dan dat ik meega met zo’n ‘feestje’.

Lies gaat donderdag het huis uit, want haar vriend is dan hierzo! Dan slaap ik helemaal alleen in dit kamertje ! We zijn dus vanavond lekker uit eten geweest met ze tweeen bij Bondi Pizza en wat hebben wij lekker gegeten zeg! We hebben er cht 3 uur gezeten en we hebben echt lekker gekletst over van alles en nog wat. Zo jammer dat ze weg gaat! Want ik zie haar denk ik ook niet meer, aangezien ik ook natuurlijk ga reizen! We gaan nog wel een keertje stappen of afspreken hierzo met haar vriend! Dus dat wordt natuurlijk ook wel gezellig!

Heel veel mensen gaan eind deze week het huis uit… Lisa, Lise, Anne, Jurian, Michael, Luc, Lucas, Fabienne.. Echt zo zonde, het was altijd wel gezellig hier en lekker druk enzo en nu is het dan eindelijk zover dat iedereen zo’n beetje weggaat en het huis langzaam weer leegloopt.. Het ‘einde’ is dan toch echt een beetje in zicht.. maar daar gaan we nu nog niet aan denken! Vandaag ook een nieuw meisje in huis en de aankomende dagen komen er nog veel meer nieuwe!

Heb ook vandaag mijn duikcursus geboekt! Kan nog steeds niet geloven dat ik het echt heb gedaan haha, best wel weer prijzig, maar nu kan ik in Cairns gewoon duiken!! Heb het er wel voor over hoor, op zoveel plaatsen in de wereld kan je zo mooi duiken! Ga het misschien niet zo heel vaak gebruiken, maar hier wil ik het zo graag doen! Snorkelen kan natuurlijk ook, maar ik wil zo graag duiken! En ik kan al niet met Walvishaaien zwemmen, dus dan maar duiken ipv snorkelen bij the Great Barrier Reef! Ik begin volgende week de 26e, vlak na kerst.. echt de perfecte timing!

Deze week heb ik nog wel veel dingetjes die ik wil doen, aangezien iedereen bijna voor het laatst hier is! Maar daar vertel ik later nog wel over!

Wauw, wanneer ik mijn volgende blog schrijf is het alweer kerst…… het is echt niet normaal….. zo snel gaat de tijd en ik vind het hier nog steeds heerlijk!! Wat een levensstijl hierzo en wat een geweldige stad.. wil hier eigenlijk nooit meer weg, zo jaloers op de mensen die hier wonen! Kerst vieren in Sydney, waauuwwwww! Verheig me er echt op.. de tijd gaat echt onwijs snel, heb nog veel plannen dus ik ga nog even goed plannen dze week en volgende week -> heb namelijk nog maar 2 weken hier aaaaaah! Ongelofelijk!

Heel veel liefs en kusjes van Cherelle -> Een vrij vogeltjes in Sydney

*Tweet Tweet*

xxxxxx

  • 17 December 2012 - 16:58

    Marjolijn:

    wauw, gaaf dat je je duikcursus hebt geboekt , geniet nog even van Sydney en dan op naar je volgende avontuur, het gaat inderdaad supersnel, maar ja, dat is met alle leuke dingen.
    veel plezier en zie je op skype, xxxx mama

  • 24 December 2012 - 22:45

    Mhats:

    He meissie heb je blog nog niet gelezen ga ik moergen doen.
    ben nu all you need aan het kijken maar wil je een MERRY XMAS wensen veel
    plezier en ik schrijf je snel big HUG xxxxmhatsarel

Tags: stage, sydney

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cherelle

Ik ben Cherelle uit Rijswijk en ik ga voor 5 maanden stage lopen in Australië! Dit is mijn eerste grote reis in me eentje dus het gaan zeker 5 spannende maanden voor mij worden waar ik erg veel van ga leren!

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 10277

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 01 Augustus 2013

Stage Australië!

03 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: