18th week! Merry Christmas everyone :D - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cherelle Peters - WaarBenJij.nu 18th week! Merry Christmas everyone :D - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cherelle Peters - WaarBenJij.nu

18th week! Merry Christmas everyone :D

Door: Cherelle

Blijf op de hoogte en volg Cherelle

24 December 2012 | Australië, Sydney

Het is vandaag de 24e en dat betekent dat het vanavond kerstavond is! Morgen is het dus gewoon 1e kerstdag!! KERST, hoor je dat!!! Ik kan het echt niet geloven dat ik gewoon met kerst in Sydney ben! het voelt zo gek!

Ik zit nu ook lekker in shorts en een shirtje achter de laptop in het tuintje! En het is vandaag 32 graden! Dus dat is even genieten natuurlijk!

Deze week lekker bezig geweest met mijn reisje plannen! Alles is nu geboekt van Sydney naar Cairns, hostels, de bus, tours etc! Mijn reisje naar en in MElbourne was daarvoor al allemaal geregeld!

Mijn reisje van Sydney naar Cairns ziet er als volgt uit:
Ik ga eerst naar Byron Bay waar ik een paar daagjes blijf ( misschien dat ik een surfdagje boek ) Daarna door naar Surfers Paradie voor een nachtje en dan door naar Noosa! waar ik mijn eerste tourtje heb geboekt -> Kayaking in The Everglades tijdens sunset voor 2 uurtjes! Echt super veel zin in !

Daarna ga ik door naar Hervey Bay waar ik 2 tours in Fraser Island ga doen.. Ik ga Castaway doen op een eiland! Dan ga ik met een watervliegtuig naar een eiland waar ik een soort bbq, maaltijd krijg en dan een nachtje blijf overnachten op het eiland! Een soort Expeditie Robinson wordt het dus eigenlijk, echt suppercool met dat vliegtuig erbij!! Wel eng hoor haha, er zullen vast wel een paar beestjes zijn! aaaaah, ik weet niet of ik dat aankan... hihi

Daarna ga ik nog een tour doen op Fraser Island, dan gaan we met een 4WD 3 dagen touren op raser Island, dus dat is weer 2 dagen camperen!! aaaah, ik wordt echt gek .. ik begin nu pas te beseffen wat ik gedaan heb! Ik wil niet denken wat ik allemaal snachts tegenkom :| We blijven dus 2 nachten en dan lekker touren enzo!

Emm... daarna gaaa ik ... Naar Airlie Beach !! Waar ik naar de beroemde Whitsundays ga! Ik kan niet uitleggen hoe gaaf het is en hoe dat er een beetje uit gaat zien, je moet het echt even googlen!! Ik ga daar een zeiltocht doen met 3 dagen en 2 overnachtingen! Je had heel veel verschillende boten waar je uit kan kiezen; oude zeilschepen, catamarans, zeilboten etc.. Ik wilde eerst op zo'n oud schip gaan, maar heel veel boten zijn ook een beetje van die partydingen en ik wil het liefst een zo avontuurlijk mogelijke tour doen! Ik heb nu dus een zeilboot geboekt waar je ook echt een beetje mee gaat helpen met het zeilen en dat is natuurlijk echt supergaaf!

Hierna ga ik door naar mijn laatste bestemming van de Eastcoast : Cairns, waar ik natuurlijk 2 dagen ga duiken @ the Great Barrier Reef! Dat blijkt echt mooi te zijn en ik hoop veel mooie dingen te zien wanneer ik ga duiken! Ik ga een live aboard tour doen waarbij ik 1 nacht op de boot zit en dan 2 dagen ga duiken  Hierna wordt ik weer teruggebracht. De laatste dag in Cairns ga ik de Uncle Brian Tour doen! Dit blijkt echt een onwijs gave tour te zijn in Cairns! Iemand op mijn stage ( een backpacker ) heeft deze tour echt aangeraden en zegt dat dit 1 van de beste tours ooit as en dat dit zelfs het hoogtepunt van zijn hele reis door Australië was ! nou, dat moet dan wel goed zijn toch?! Aangezien je 24 uur na het duiken niet mag vliegen vond ik dit wel een goede oplossing !

De 24e heb ik een vlucht naar Melbourne en dan begint mijn laatste week ( een tennisweekje! ) ik kom de 24e ook al aan in Melbourne en de 25e ga ik naar de halve finale van de mannen! De tickets zijn al binnen natuurlijk :D Helaas heb ik gehoord dat Nadal de AUs Open heeft afgezegd door een knieblessure.. maar gelukkig hebben we Federer en Djokovic dan nog! Voor de 27e heb ik ook een Groundpass voor de finale! Weet nog niet precies hoe het zit, maar ik heb hem wel !

Alle Hostels zijn geboekt, en dus ook mijn hele reisje in Melbourne! Het enige wat ik nog moet regelen is een lift van Melbourne naar Sydney de 28e/29e ! Maar dat gaat vast wel lukken!

De 31e vlieg ik vanuit Sydney weer terug naar Nederland en dan kom ik dus 1 Feb weer aan in NL!

Zo ziet mijn reisje er dus uit! Klinkt best goed toch?! Heb er echt onwijs veel zin in, echt in alles!

Ik ben benieuwd hoe kerst wordt.. nu is het sowieso nog even lekker genieten van de zon! En lekker niks doen !!!! HEERLIJK, ik hou van vakantie!

Ook heb ik deze week de theorie van mijn duikcursus gedaan, en dat was 7 HOOFDSTUKKEN, en die hoofdstukken waren ook nog verdeeld in stukjes! Ben er een hele dag mee bezig geweest, maar heb het gelukkig wel afgekregen!!

Voor Kubarz moest ik de laatste week ook nog wat shifts doen. Dit waren echt mijn laatste shifts aangezien ik de laatste week nog lekker veel dingen wil doen en nog even wil genieten van Sydney hierzo! Ik moest werken voor een Grieks verjaardagsfeest en een Macadonies receptie voor een huwelijk.. Allebei hele leuke shifts!

De verjaardag was met veel verschillende cocktails, dus ik heb nog lekker kunnen oefenen! En de receptie was heel mooi en traditioneel.. ik had alleen geen blouse aan ( ze noemen namelijk een blouse een shirt, dus ik kwam aanzetten met een wit Tshirt die echt niet netjes was ) Mocht dus lekker in de keuken werken, maar dat was niet erg gelukkig! Hahaha

De shift was echt heel leuk! Na een tijdje was alle stress gelukkig weg en was het onwijs gezellig! Nog even gedanst op zijn Macadonies ofzo, haha.. ook heeeeeel leuk! Nadat alle gasten weg waren mochten wij ook nog even genieten van de lunch die ze hadden! En dat was lekkerrr !!!!! Vlees, zoetigheid, fruit! Het was echt de hemel.. Het was de beste shift tot nu toe.. een mooie afsluiter van mijn baantje bij Kubarz! Hihi 

Heb ook nog een extra tour geboekt met Britt! We gaan naar Hunter Valley.. dat is een soort wijnproeverij tour dus dat wordt natuurlijk heeeeeeel leuk!

We zijn ook naar een Moonlight Cinema geweest dit weekend! Het was in Centennial Park en de film heette Savages ( goeie maar vage film haha ) Het was onwijs gaaf om met ze alle op het veld naar zo’n groot scherm te kijken, het weer zat natuurlijk weer helemaal mee dus het was een topavond!!
Zo gek dat het volgende week Oud en Nieuw is en ik dan gewoon hier weg ben! Het voelt echt niet als kerst.. maar dat komt hopelijk nog wel, vanavond misschien naar de kerk.. ben benieuwd!

Nou dat was het dan voor deze week, aankomende week wordt een drukke week met Kerst, Duiken, Tours en uitstapjes en natuurlijk NYE !!! Aaaaaah Ik heb er zo’n zin in !!!! We gaan met ze alle naar Luna Park vlak naast de Harbour Bridge dus ik ben benieuwd!

Volgende week dus mijn laatste reisverslagje uit Sydney en tegelijkertijd mijn eerste reisverslagje van 2013! Heel gek, jullie horen het allemaal volgende week!!!!

Iedereen:
Een hele fijne kerst toegewenst en geniet ervan !!!

Merry Christmas!! Ho Ho Ho <3

Much Love from Sydney

Xxx liefs Cherelle

  • 31 December 2012 - 12:23

    Marjolijn:

    veel plezieren pas goed op jezelf, love you
    mama

  • 01 Januari 2013 - 13:38

    Brenda:

    Jeetje meis, wat ben ik jaloers als ik dit zo allemaal lees, wat een super tijd ga je tegemoet...
    Pas goed op jezelf, en geniet van elke seconde, het leven is te kort zoals we helaas weten om al dat moois aan je voorbij te laten gaan...

    Dikke knuffel van ons 4!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cherelle

Ik ben Cherelle uit Rijswijk en ik ga voor 5 maanden stage lopen in Australië! Dit is mijn eerste grote reis in me eentje dus het gaan zeker 5 spannende maanden voor mij worden waar ik erg veel van ga leren!

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 10243

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 01 Augustus 2013

Stage Australië!

03 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: