A happy person living the dream ! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Cherelle Peters - WaarBenJij.nu A happy person living the dream ! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Cherelle Peters - WaarBenJij.nu

A happy person living the dream !

Door: Cherelle

Blijf op de hoogte en volg Cherelle

13 Januari 2013 | Australië, Rainbow Beach

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verslag heb geschreven ! mijn laatste verslag was 3 weken geleden! En ik heb heeeeeel veel gedaan in de tussentijd!

Ik had natuurlijk mijn laatste week in Sydney met kerst en oud&nieuw en het was geweldig met iedereen uit het huis om me heen! Kerst was helaas erg regenachtig ( de ergste dag die ik heb gehad tijdens mijn hele verblijf in Aussie!!! ) voelde dus erg als NL, best grappig hihi!

De laatste week ben ik zoveel mogelijk dingen gaan doen met de mensen uit mijn huis en in Sydney! zo gek dat je zo lang de tijd hebt en dat je alsnog niet alles ziet!! Ik heb nog even snel een tour geboekt met 2 meiden naar Hunter Valley ( een wijntour ) en dat was ergggg leuk!! hihi .. echt genieten was het die dag ! :)

Ook heb ik natuurlijk mijn duikcursus gedaan 3 dagen lang ( vlak na kerst ) en ik ben geslaagd !!! Eerste dag was in het zwembad en de 2 dagen erna in Open Water .. ik was helaas wel de hele tijd misselijk en heeeeel erg moe na iedere dag duiken, maar het is het waard :) Het was onwijs gaaf en ik heb al wat visjes gezien !

de 29e kwam zag ik eindelijk Sabina ! die is namelijk op dit moment ook in Aussie en ze blijft bij mij slapen tot Oud& Nieuw natuurlijk ! Was super gezellig, ik moest alleen wel veel regelen voor mijn reis, dus we hebben niet echt leuke dingen kunnen doen ...

Over Oud&Nieuw gesproken... het was geweldig!!!!! We hadden kaarten voor Luna Park ( dat is vlak naast de brug ) een oud attractiepark in Sydney. Het halve huis ging er naartoe dus dat maakte het natuurlijk nog gezelliger! We konden gratis in alle attracties en na een tijdje gingen we de anderen opzoeken die al een plekje haden gereserveerd. We hadden echt het beste plekje en het uitzicht was gwldig! Eenmaal 12 uur ging het dak eraf met het vuurwerk in Sydney Harbour met de brug en andere plekken voor 15 minuten! Het was echt geweldig, we zijn daarna nog even gaan stappen in een club en daarna naar huis.. Het was echt mijn beste NYE ooit!

En dan is het opeens 1 januari 2013.. NYE was een soort aflsuiter van mijn tijd in Sydney want ik ging 2 januari al reizen langs de oostkust. Iedereen uit het huis vertrok na NYE en gaat lekker aan hun reis beginnen..

2 januari was het zover, ik had om 11 uur de bus op weg naar Byron Bay mijn eerste stop. Het was best moeilijk om afscheid te nemen van Sydney na 4 maanden daar te hebben gewoond met zoveel leuke mensen om me heen. Terwijl ik dit schrijf krijg ik gewoon een brok in me keel, zo gek he.. Ik mis Sydney wel heel erg, maar ik keek ook onwijs uit naar mijn reisje! Gewoon vakantie voor een maand en eindelijk tijd voor mezelf!

ik heb natuurlijk in mijn vorige verslag al mijn hele planning gedaan dus ik geef een kleine samenvatting van hoe het was! :) Mijn eerste stop was in Byron Bay waar ik 2 nachten verbleef. Ik heb daar mijn eerste surfles gehad en het ging echt supergoed ! Het was onwijs gaaf want ik stond echt een paar keer goed op he bord en voor een lange tijd ook nog ! Mijn bijnaam was meteen Shaza wat het nieuwe Sheila is hier in Australie! In Byron Bay heb ik nog even met Anne gemeet die al eerder het huis uit was om te reizen. Evene gezellig bijgekletst, echt heel gezellig ! Met haar ben ik ook de volgende dag nog even naar een vuurtoren geweest!
Ik had graag wat langer in Byron willen blijven, want de sfeer was echt heel leuk!

Toen opweg naar mijn volgende stop -> Surfers Paradise.. dit was echt meer een Nightlife City en er was verder niet veel te doen.. Ik ben dan ook maar gaan stappen toen ik daar was, wat tegenmijn verwachtingen in, best wel leuk was !! Ook ben ik naar een toren daar geweest die een geweldig uitzicht over de Gold Coast heeft! Heb ook een paar Koreanen leren kennen haha, best grappig.. wel heel aardig waren ze !

Mijn volgende stop was 1 nacht in Brisbane. Brisbane viel best tegen na Sydney aangezien het ook echt een stad was. Mijn hostel was ook niet echt geweldig.. Het stonk en het wa stotaal niet gezellig! Gelukkig had ik een duitse jongen leren kennen in Surfers Paradise die ook in Brisbane was, dus met hem ben ik een beetje gaan wandelen daar en wat gaan eten ( zo lang ik maar uit het hostel was!! ) \

Volgende dag weer de bus richting Noosa. daar had ik 2 nachten geboekt en ik wou dat ik net zoals in Byron, ook daar langer kon blijven! Noosa is echt een heel groot gebied, maar omdat het zo groot en mooi is ook heel populair onder de Australiers als een vakantie bestemming! Mijn hostel was heel erg goed, helaas een beetje buiten het centrum maar het was echt super! Free Wifi, Free Breakfast en een heerlijke lounge area buiten! Ik heb de eerste ( halve dag ) gekayakt op de rivier, was best leuk, maar had er alleen iets meer van verwacht.. In de avond met diezelfde Duitse jongen nog wat gedronken met nog een andere duitse jongen, best gezellig :) De tweede dag had ik een hele dag vrij dus ik zat te twijfelen tussen de Australian Zoo of de Coastal Walk. Aangezien de Australian Zoo best prijzig was heb ik maar gekozen voo riets actiefs en de Coastal Walk gedaan! Mooi uitzicht en veel dingen gezien zoals een grote groep wilde dolfijnen !! Lekker gewandelt dus en daarna natuurlijk even op een klein strandje gezeten en een ijsje gegeten in het centrum :) Terug in het hostel lekke relaxen met een boekje bij het zwembad met een drankje.. Mijn vakantie kan niet meer stuk!

En toen was het zover, mijn bus richting Rainbow Beach de volgende dag waar ik mijn eerste echte tour heb -> Fraser Island!!
Ik was echt heel erg nerveus voor deze tour met het camperen enzo.. al die beestje iieeek!! Ik hoorde wel heel veel positiene dingen erover!

Toen begon de Fraser Island tour en de eerste dag voordat we vertrokken hadden we al een briefing..
We hadden 4 groepen van 8 personen en onze Guide was echt heel leuk ! Hij deed de tour echt goed en hij was onwijs grappig.. We waren met ze alle echt een Fraser Island family! We moesten zelf onze lunch bereiden en avondeten! Ook was het erg uitkijken voor Dingo's aangezien die heel erg gevaarlijk zijn.. ik heb ze niet vaak gezien maar wel 2x !! :D Het camperen was niet een zo heel erg! alleen een beetje oncomfortabel .. verder natuurlijk geen douche, maar gelukkig gingen we wel iedere keer naar een meer. Het rijden met de 4WD over het strand was echt super en ook sommige wegen waren best ruig! Echt super spannend! Ik had echt een geweldige tijd op Fraser, maar 2 nachten was echt genoeg zonder douche en al dat zand!! Het was echt super mooi en echt genieten!! Ik kijk nu al uit naar mijn volgende tour ! Castaway!!!

De avond dat we terugkwamen van Fraser Island heeft iemand uit onze groep voor ons gekookt want w ehadden namelijk een Chefkok in onze groep !! We hebben heeerlijk een 3-gangen menu gegeten!! Echt heel lief dat hij voor onze wilde koken! Daarna hebben we gezellig met de hele groep bij de bar gezeten want onze Guide ging ook even gitaarspelen! Het was echt een topavond om Fraser Island mee af te sluiten!

Ik ga er nu vandoor! Mijn bus vertrekt namelijk over een klein half uurtje richting Agnes Water! Ik weet niet wanneer ik weer een blog kan schrijven, maar ik doe mijn best!

Ik heb het echt heel erg naar me zin en je leert inderdaad allemaal mensen kennen tijdens je reis! Het is echt genieten met de tours en alles en de omgeving .. alles is echt WAUWWW ! hihi

Alweer bijna 2 weken geleden was het NYE, de tijd gaat echt snel, TE snel !! Dus ik ga met alles volop genieten!! Jullie horen snel weer van mij !

Heeeeeel veel kusjes !! liefs Cherelle
xxxxxxxxxxxxx

• 13 Januari 2013 - 13:13

Marjolijn:

Je maakt daar zoveel mee, je wordt nog een ERVAREN REIZIGER haha.
    Kan je zo in de reisbranche terecht, maar geniet er maar lekker van, ook van dat heerlijke weer,
    het is hier nl behoorlijk koud aan het worden.
    xxx mama

• 14 Januari 2013 - 00:08

Mhats:

Howdie cherell
    Wat maak jij veel leuke dingem mee zeg dit is echt wow.
    Geniet nog van alles wat je nog gaat doen en dat is behoorlijk wat in een korte tijd
    vandaar dat het nu ineens zo snel gaat. Je zal nu wel op pad zijn ik wens je veel fun
    ik ga nu m,n bed in haha. tot schrijfs xxxxxm