first week! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cherelle Peters - WaarBenJij.nu first week! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cherelle Peters - WaarBenJij.nu

first week!

Blijf op de hoogte en volg Cherelle

27 Augustus 2012 | Australië, Sydney

Hey allemaal! ik bedoel G'day mates, how's it going?!

Mijn eerste weekje zit erop! Vandaag mijn eerste werkdag gehad! Het viel best tegen, aangezien ik soms 2 uur niks deed achter me bureautje. Opzich wel relaxt dat ik niet veel heb hoeven doen, maar als je niet op FB kan en een uur voor je uit zit te staren is het niet zo leuk.. maja , maar even kijken hoe het de rest van de week gaat. jullie horen het volgende week wel.

Toen ik hier aankwam was ik gelukkig niet de enige die nieuw was, vlak voor en na mij kwamen er ook weer nieuwe mensen.. met ze alle beginnen we maandag/morgen met onze stage. Het begin was wel even wennen, nu nog steeds.. maar dat komt vanzelf wel goed!

Zoals ik al zei zit ik hier met een hele grote gezellige groep! Onwijs gezellig en ook al een paar uitstapjes gedaan. Zit op een kamer met een onwijs aardige meid en iedereen is gewoon supergezellig. We zijn al een paar keer met ze alle op stap geweest overdag en ’s avonds. Deze week al naar de Harbour Bridge geweest, Opera House, Bondi Beach en vandaag ook de Botanic Gardens gezien. Het is echt zo gaaf om alles in het echt te zien hierzo, helaas is wel alles onwijs duur, ook boodschappen doen is echt een hel met het zoeken naar aanbiedingen etc. Moet natuurlijk zo goedkoop mogelijk spulletjes inslaan voor in het huisje. Volgende week ofzo ga ik een filmpje maken van het huisje en geef ik even een soort rondleiding, hahaha. Dan heeft iedereen een beetje een indruk van n godsnaam ben beland en waar ik natuurlijk de aankomende 5 maanden woon!

Het koken is hier ook echt een ramp. We zitten hier nu met ruim 30 man in een huis met een keuken van 1 bij 3.. echt bizar!! Koken is dus af en toe moeilijk, maar wel gezellig. En tot nu toe lukt het aardig, voor degene die zich daar zorgen over maakten :P Het is ook nog erg koud in de avond en vroeg donker aangezien het natuurlijk ‘winter’ is. Moet echt een trui aan dan, aangezien onze ‘woonkamer’ buiten is. Het is namelijk een soort buitenterras. ( zien jullie volgende week wel. Overdag is het heeerlijk, heb ook al 2 keer op het strand gelegen ( Bondi Beach!! ) is namelijk een kwartiertje/ 20 min lopen.

Verder heb ik me al lekker gesetteld, het is wel wennen aan de houding van alle Australiërs hier, ze zijn hier namelijk eeeeeecht makkelijk met alles. Ook mijn stage kwam zo over. Verder heb ik niet veel te vertellen, ik moet nu natuurlijk iedere iedere dag van 9 tot 5 denk ik gaan werken, maar probeer er echt nog wel een bijbaantje bij te zoeken.

Even nog wat overige info:
Mijn huisadres hier is :
50-52 Edgecliff Road,
Bondi Junction,
2025 NSW Woollahra Sydney.

Morgen neem ik een Australisch nummer, maar als het goed is doet mijn whatsapp van me oude nummer het wel gewoon. Internet is hier trouwens ook bagger af en toe.. met 30 man op 2 slechte wifi’s lukt soms niet echt goed.

Tot zover even in het kort mijn verslagje van de eerste week! Ik heb het onwijs naar me zin en het is echt supergezellig, de foto’s volgen allemaal nog van deze week! Ik ga denk ik per week een reisverslag plaatsen, maar je kan natuurlijk altijd tegen me kletsen ! Let wel op de 8 uur tijdsverschil!

Heel veel liefs vanuit Sydney!
Xxx Cherelle!

  • 27 Augustus 2012 - 11:15

    Brenda:

    Hey Cher!
    Blij dat je goed bent aangekomen en dat alles goed gaat daar! We kijken alweer uit naar je volgende blogje, haha! Ben heel benieuwd naar je belevenissen daar aan de andere kant van de wereld...
    Maar je zit dus met 30 andere in 1 huis?! Wow, holy sh*t, dat zijn een hoop mensen! Nou, succes en veel plezier daar en tot je volgende blog!
    Groetjes van oma trouwens!
    Liefs Brenda en fam!

  • 27 Augustus 2012 - 17:35

    Marjolijn:

    Leuk , al die dingen die je ziet en meemaakt, je begint ook al een beetje te wennen, dat is fijn.
    Het is inderdaad een apart slag die Australiers, ligt ook aan hun afkomst, je moet de geschiedenis maar eens induiken, wilde lui die eerste emigranten. Misschien kan je wel een bijbaan vinden die je tijdens je lege uurtjes van je stage kan doen haha. Maar je kan daar ook de boel op poten zetten dat ze mensen extra moeten aannemen, zet ze maar aan het werk daar. Zie je later op skype, kuzzies Mama

  • 27 Augustus 2012 - 19:15

    Alysia En Lianne :

    G'day mate!
    Klinkt als een geslaagde eerste week, al bekend geraakt met het heerlijke 'No worries' motto van de Ozzies en de belangrijkste punten van Sydney al gezien.. Koken is inderdaad vervelend met veel mensen en een kleine keuken en internet is overal helemaal @$$$!, aan wennen maar, want geen Aussie die daar om geeft ;)
    Ohh en Bondi Junction! Surfdudes spotten en straks misschien zelf een golfje wagen?
    Enjoy! Lianne

  • 30 Augustus 2012 - 16:03

    Vera:

    Hoi Cherelle, wat leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven met wat je daar allemaal meemaakt.
    Heel veel succes en plezier daar!
    Groetjes, Vera

  • 02 September 2012 - 11:19

    Mhats:

    Hey cherellie

    Leuk je reisverslag en foto,s.
    Heb je inmiddels al wat meer te doen op je werk? Anders duurt de dag wel lang.
    Je hebt al aardig wat gezien leuk hoor.
    En zoals ik op de foto,s zie is het een dolle boel gezellie.
    En wat de houding van de mensen betreft pas je lekker aan en wordt eeeeeecht makkelijk
    haha. Nou we horen snel weer van je

    liefs xxmhats

Tags: stage, sydney

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cherelle

Ik ben Cherelle uit Rijswijk en ik ga voor 5 maanden stage lopen in Australië! Dit is mijn eerste grote reis in me eentje dus het gaan zeker 5 spannende maanden voor mij worden waar ik erg veel van ga leren!

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 10297

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 01 Augustus 2013

Stage Australië!

03 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: