derde weekje @ Sydnehhh - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cherelle Peters - WaarBenJij.nu derde weekje @ Sydnehhh - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cherelle Peters - WaarBenJij.nu

derde weekje @ Sydnehhh

Blijf op de hoogte en volg Cherelle

10 September 2012 | Australië, Sydney

Net terug van me stage, helaas is het weekend alweer veeeeel te snel voorbij gegaan! Het was onwijs druk vandaag, gelukkig gaat de tijd dan wel lekker snel! Weer een nieuwe stagiair, aardig meisje uit Berlijn.

Afgelopen Donderdag voor het eerst naar Coogee Beach gegaan met me stage.. Het was echt onwijs lekker weer afgelopen woensdag/donderdag dus die Free BBQ kwam precies goed uit ! Vrijdag ook gevraagd of ik iedere vrijdag vrij mocht krijgen om aan 'school' te werken en ze zeiden YESSSS ! haha.. natuurlijk ga ik ook wel aan school werken, maar heb nu wel een extra dagje om bijvoorbeeld een wasje te doen of eventjes wat spulletjes te halen, aangezien ieder weekend steeds helemaal volgeplanned is!!

Dit weekend was ook lekker druk. Afgelopen Zaterdag ben ik voor mijn RSA gegaan 'Responsible Service of Alcohol'. Met dit certificaat kan je hier in restaurants en bars werken wat goed uitkomt aangezien ik voor een baantje wil kijken hierzo! Een restaurant of Bar komt dan het beste uit, aangezien ik graag in de avond op een doordeweekse dag wil werken. Duss volgende week maar even kijken voor een leuk restaurantje.

In de avond zijn we lekker gaan Lasergamen met een grote groep. Was heeeel gezellig, maar na het eerste potje was iedereen al helemaal bezweet en moe, haha. Daarna nog even een ijsje gehaald. Oja trouwens, gister kwam ik erachter dat ze Crunchie-ijs hadden !!!! whaaaa
ENNN, ik had vorige week in een NEderlands winkeltje Speculoos voor op brood gekocht. Thuis eet ik dit nooit, en heb ik ook nooit gegeten, maar GOD wat is dat lekker!!! Ik eet hier echt anders.. Ik zit nu zelfs sommige ochtenden aan de cornflakes, en dat eet ik echt nooooit ! En Yoghurt in een ander land eet ik eigenlijk noooit.. Ze hebben hier ook geen Cruesli , wel Muesli .. en met cornflakes kan je ook wat langer doen.. alles moet natuurlijk cheap zijn en mag niet bederven!

Donderdagavond zijn we ook naar Hugo's gegaan, eenhele leuke tent.. zag er echt heel gaaf uit van binnen. Daar hebben we lekker pizza gegeten voor $5 .. en die was echt onwijsssssss lekker !

Gisteren zijn we met een groep meiden naar de Blue Mountains gegaan. om half 8 vertrokken we van het huisje om vervolgens 2 en een half uur in de trein te zitten naar Katoomba! Onderweg heb ik zelfs mijn eerste 3 KANGAROO'S gespot vanuit de trein!!! yessss!! In Katoomba zijn we gaan lopen naar de Three Sisters half uurtje, maar wel berg op en af.. dus opzich wel intensief! Three Sisters zijn trouwens niet heel boeiend, maar wel leuk om te zien. Hierna zijn we naar een ander station gegaan 'Blackheath' waar we naar Govett's Lookout zijn gegaan, ook weer een half uur wandelen berg op berg af. Hierna naar de Wentworth Falls gegaan, het was toen al half 4 en we moesten ook nog terug natuurlijk. Uiteindelijk hebben we het wel ( met moeite!! ) gehaald tot de waterval en hebben we nog veel mooie foto's kunnen maken. Uiteindelijk moesten we wel snel weg, aangezien het om half 6 al donker wordt. Toen zijn we door de bushbush wezen zoeken naar de uitgang wat nog best een lange tocht was.. We waren echt net op tijd uit dat park, want we zagen niemand meer en het werd al donker. 6 uur waren we er uit en om half 7 hadden we eindelijk de trein!!!

We waren zooo moe gisteren! om half 10 waren we eindelijk thuis. Lekkere blaren op me voeten, maar we klagen niet in dit heerlijke AUSTRALIEEE!! De foto's volgen later nog, want die moeten we van iedereen even bij mekaar schrapen.

DUSS, dat was mijn weekje!

nog steeds VETGAAF hierzo! Mijn kamertje is nog een beetje flauwtjes en saai, dus ieder idee voor versiering of kaartje is welkom, zodat het lekker vol en gezellig wordt !!!

Dit was weer mijn wekelijkse verslag! weer een lekker lang verhaaltje dus!
Volgende week weer een update over Week 4 !!

Liefs en heel veel kusjes uit OZZIEE!

xx Cher

  • 10 September 2012 - 16:21

    Marjolijn:

    Ja joh, sommige dingen smaken beter thuis en sommige dingen smaken ergens anders het lekkerst.
    Je gaat nog dingen van daar missen als je weer terug komt,maar gelukkig is het zover nog lang niet.
    Slurp Australie maar helemaal in je op ( alleen niet te veel Goon)
    Die afstanden daar vergis je je ook snel in he, als je weer hier bent ga je gewoon even winkelen in Leeuwarden en doe je Delft lopend.
    Kijk wel uit in de Bush, lopen rare beesten rond, je zou niet een wilde kangaroo willen tegen komen.
    Ben benieuwd naar je foto's , je kamerversiering komt eraan hoor, even leuke foto's maken.
    xxxx mama

  • 11 September 2012 - 15:36

    Frans En Bep Kalse.:

    Hallo Cherelle,

    Je hebt het erg naar je zin hé?. Heel leuk om zo met je te praten. Ik ben net met je moeder naar het Knagertje geweest en wat voer wezen brengen. Heel erg leuk die verslagen. Normaal praat ik 5 kwartier in een uur maar om iets op te schrijven heb ik meer moeite. Nou meisje geniet van je werk en van de vrienden daar.

    Lieve groet van ons uit Nederland.

  • 11 September 2012 - 17:00

    Suus:

    Hi Cher,

    Super leuk je verslagen en

  • 12 September 2012 - 15:08

    Liesbeth Plug:

    Hi Cherelle,

    Ik heb je reisverslagen en foto's gezien, wat onwijs leuk. Zo te zien heb je het onwijs naar je zin. Leuk hoor. Heel veel succes en plezier. Groetjes Liesbeth

  • 12 September 2012 - 21:47

    Suus:

    Hi Cher,
    Eerste keer niet gelukt :( maar we proberen het nog een keer!
    Leuke verslagen en zo krijgen wij ook gelijk een beeld van Australië.
    Zo te lezen voel je je al helemaal thuis en dat is fijn en nu lekker opzoek naar een leuke bijbaantje en jou kennende gaat je dat zeker lukken.
    Als je je adres stuurt dan kunnen wij je wat "echte Hollandse" spullen sturen zodat je daar niet hoeft te kopen scheelt weer geld toch ;))
    Nou de eerste keer was mijn verhaal stukken langer maar nu weet ik het even niet meer wat ik je zal schrijven. Volgende keer maar weer!

    Heel veel plezier en veel liefs van de Haasjes xx

  • 14 September 2012 - 11:15

    Cherelle Peters:

    Ja, dat lopen dat wordt een makkie in NL haha!

    Mijn Adres is :
    Edgecliff Road 50 - 52
    NSW 2025 Woollahra Sydney
    Australia

    Ik zou heel heel graag meer Speculoos willen hebben, maar eten laten ze denk ik niet binnen haha
    Maar dingen opsturen is dacht ik behoorlijk duur hoor, dus het hoeft niet persee hoor!
    Dan is kopen misschien nog veel goedkoper hier dan voor jullie, haha!
    Maar in ieder geval super lief !

    xxx Cherelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cherelle

Ik ben Cherelle uit Rijswijk en ik ga voor 5 maanden stage lopen in Australië! Dit is mijn eerste grote reis in me eentje dus het gaan zeker 5 spannende maanden voor mij worden waar ik erg veel van ga leren!

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 10298

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 01 Augustus 2013

Stage Australië!

03 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: