5th week! gewoon al een maand in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cherelle Peters - WaarBenJij.nu 5th week! gewoon al een maand in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cherelle Peters - WaarBenJij.nu

5th week! gewoon al een maand in Sydney!

Door: Cherelle

Blijf op de hoogte en volg Cherelle

24 September 2012 | Australië, Sydney

Ik zit nu gewoon al een maand in Australie, echt zo gek .. Ik heb nog helemaal geen heimwee naar huis ( sorry mam ) hihi

Ik ben nu best gewend hier in Sydney, het is eigenlijk natuurlijk de normale routine, ik ken de omgeving nu opzich ook wel redelijk goed. Het blijft echt een heerlijke stad en het is gewoon zo groot hier. Overal waar ik naartoe ga ben ik nog steeds in Sydney.. Ik kom er gewoon niet uit, zo groot is het!! Ook al reis ik een uur/2 uur ofzo!

Deze week was opzich wel een redelijk rustig weekje, ook het weekend had ik niet echt plannen. Uiteindelijk zaterdag naar een park geweest dichtbij Bondi Junction en daar lekker gelegen..
Ik ben gister ( Zondag ) maar Manly Beach geweest, om daar naartoe te komen moet je met de Ferry er naartoe. Was best gezellig, weer lekker gezellig met de groep. Voor het eerst ook het water in geweest! Was opzich wel lekker en de golven waren hoog! haha.. voor mij dan, ik heb zelfs echt 2 keer IN een golf gedoken om niet weg gespoeld te worden..

Deze week heb ik ook met een collega ovr mijn stage gepraat. Hij kent mijn property manager en daar had ik laatst tegen verteld dat ik niks leer op mijn stage en dat ik vaak niks te doen heb. Ik leer niks wat met mijn opleiding te maken heb, maar moet vaak kleine taken doen die echt nergens op slaan. Dit heeft Dave ( property manager ) verteld aan een collega van mij, omdat zij elkaar toevallig kennen.
Deze collega is deze week naar me toe gekomen en verteld dat hij me misschien wel kan helpen met dat ik meer serieuze taken krijg.
Hij werkt namelijk bij MyOzJob en dat is een bedrijf waar backpackers/gasten een bankaccount kunnen openen of een baan kunnen vinden. Dit bedrijf werkt samen met Base en zij starten op dit moment een nieuw product waar ik misschien bij kan helpen voor de marketing. Hij is helaas op dit moment een week weg en moet ik wachten tot hij terug is, zodat we samen naar mijn manager kunnen gaan en kijken wat de mogelijkheden zijn.

Ik hoop echt dat ik dan wat meer taken krijg die met marketing te maken heeft en ik hier nog een beetje wat leer. Op dit moment doe ik namelijk echt geen HBO maar meer MBO of zelfs lager..

Afgelopen Vrijdag had ik natuurlijk een heerlijk vrij dagje! Echt super fijn dat ik deze dag niet hoef te werken. Ik ben toen lekker naar de IKEA geweest met Anne..
Ik wist niet dat de Ikea zo leuk zou zijn!!! hhaha
We zijn dar lekker goedkoop wezen ontbijten. Ook meteen een Family Pass aangevraagd, hiermee krijg je korting en zijn warme drankjs gratis, dus we hebben heeeeerlijk gratis cappucino gedronken en warme choco. Als je dus een rgatis Hot chocolate wil, gewoon naar de Ikea gaan haha!
We zijn er uiteindelijk 4 uur gebleven, echt bizar .. maar ik heb wel op een heeeeerlijke King Size bed gelegen, op een heeeeerlijke Sofe gezeten en genoten van de mooie keukens en gefascineerd dat wij ook zo'n keuken hadden in ons huis..

In de avond zijn we nog even gezellig uitgegaan met de groep in The Rocks ( oudste gedeelte van Aussie )

Op dit moment is er trouwens ook een nieuwe jongen in het huis, alleen is ie Duits. Wij vinden het natuurlijk niet erg en hij is best aardig .. maar voor hem is het natuurlijk lastig om in een huis te zitten met allemaal Nederlanders. Het is voor ons natuurlijk ook moeilijk om de hele tijd Engels te praten waar hij bij is want soms moet je gewoon iets aan iemand vragen en gaat het hem eigenlijk niets aan.. maarja, ben benieuwd oftie het volhoud met al die Hollanders..

Afgelopen woensdag toen ik dat gesprek met die collega had heb ik ook voor het eerst iets voor school afgemaakt! Hier denk ik echt totaal niet aan.. Had ook echt totaal geen motivatie om eraan te werken. Tijdens me stage lijkt het net een beetje op werk, maar veel doe ik natuurlijk niet en tijdens het weekend met al die uitstapjes voelt het gewoon als vakantie!

Echt, een stage in Aussie is gezien de stage zelf niet echt leerzaam ( ligt natuurlijk aan de stage zelf, maar de meeste mensen in het huis leren niks van hun stage en doen vrij weinig ) maar het is hier verder heerlijk.. ik heb voor mijn gevoel echt een half jaar langer vakantie ofzo, hihi!

Volgend weekend is de planning om naar Port Stephens te gaan met een groep meiden. We huren dan een auto en zijn dan weg van vrijdag tot maandag.. onwijs veel zin in natuurlijk!

Dus dat wordt volgend weekend weer een lekker lang verhaal!!

Cheers Mates!!!

Much love from Cherelle!

  • 24 September 2012 - 17:08

    Marjolijn:

    Fijn dat je geen heimwee hebt, dat kan zoveel verpesten, geniet maar lekker van Aussie.
    In een grote golf duiken heb ik nog een heel andere herinnering aan haha, volgende keer voor mij alleen nog maar met badpak met lange mouwen en pijpen.
    Je had me al verteld op skype over Ikea, maar niet dat je gefascineerd had over die keuken ?! hihi
    Fantasietjes denk ik .
    Ik hoop dat je van de week een goed gesprek kan hebben met je leidinggevenden, blijf er achteraan gaan, dan krijgen ze ook een beeld van je dat je niet zomaar opgeeft.
    En voor de rest ... nice holiday. xxx mama

  • 29 September 2012 - 13:53

    Martin En Mary:

    Hoi Cherelle,
    alles goed met je?
    Vermaak je je nog een beetje in Australie?
    Je hebt al aardig wat mooie foto's gemaakt,wat een prachtig land is het hé.
    Hier gaat het zo zachtjes aan herfst worden,vandaag trouwens met 16 graden toch een mooie zonnige dag.
    Je moeder heeft d'r best weer gedaan voor de burendag,het blijft een kanjer.
    Het was echt weer een feest,vooral voor de kleintjes was er een hoop te doen.
    Gaat het ook goed met je stage?In ieder geval geniet van alles,maak er wat moois van,
    groetjes, Mary en Martin XXXXXX

  • 03 Oktober 2012 - 03:23

    Cherelle Peters:

    hoi Mary & Martin!

    hier gaat alles helemaal goed! hoe is het daarzo in ons vredige wijkje in Rijswijk?
    Ik zal snel wat foto's uploaden op de site, heb namelijk weer veel nieuwe!
    Ik heb het gehoord ja over de burendag, echt fijn dat het zo'n succes was!
    Hoorde allemaal leuke activiteiten etc.

    Met stage gaat het opzich wel goed, maar dat is eigenlijk meer naar werk gaan en een paar kleine taken uitvoeren en dan weer naar huis.. het voelt meer als een vakantie eigenlijk hierzo! vooral als ik erop uitga!

    Ik vermaak me hier wel, ik hou jullie up to date met me blog!
    heel veel liefs en groetjes vanuit autralie!

    xxx Cherel

Tags: sydney, stage,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cherelle

Ik ben Cherelle uit Rijswijk en ik ga voor 5 maanden stage lopen in Australië! Dit is mijn eerste grote reis in me eentje dus het gaan zeker 5 spannende maanden voor mij worden waar ik erg veel van ga leren!

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 10300

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 01 Augustus 2013

Stage Australië!

03 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: