7th week! ik heb een baantje! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cherelle Peters - WaarBenJij.nu 7th week! ik heb een baantje! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cherelle Peters - WaarBenJij.nu

7th week! ik heb een baantje!

Door: Cherelle

Blijf op de hoogte en volg Cherelle

08 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Weer een weekje voorbij.. Deze keer was het niet echt een weekje waar er heel erg veel werd gedaan.. Dus erg spannend is dit verslag niet!
Vooral het weekend was echt heel erg rustig, maar dat is ook wel even lekker zo af en toe!

Deze week had ik een interview voor mijn baantje, Het ging echt heel erg makkelijk en het was een leuk gesprek. Voor dit baantej moest ik een cocktail cursus volgen die afgelopen zaterdag was. Deze cursus werd door het bedrijf zelf aangeboden met een fikse korting. Het was nu 80,- ipv 190,- ofzo.. Ik zat wel te twijfelen om deze cursus te volgen, maar het is toch wel gaaf om zoiets te volgen en was echt super benieuwd. En het blijft ook niet bij 1 keer, aangezien ik tijdens me werk ook cocktails ga moet maken.

Ik wilde wel eerst het interview hebben, voordat ik die cursus zou zolgen, zodat ik zeker wist dat ik werd aangenomen bij Kubarz. ( zo heet dat bedrijf trouwens, haha ) Het is een soort catering/horeca uitzendbureau die bar staff naar evenementen stuurt wanneer nodig is. Best wel geinig toch?
Ik wilde sowieso al graag horeca ervaring opdoen hierzo als bijbaan, aangezien ik als ik terugkom in Nederland in een restaurantje wil gaan werken ofzo. Weer eens wat anders dan een kledingwinkel, hihi!

Afgelopen zaterdag was dus die cocktail cursus. Het duurde maar 2 uur, maar het was opzich wel geinig. Maar ik geef toe, het was niet echt 80,- waard, laat staan 190,-! Hij liet zien hoe je 6 cocktails moest maken en waar je rekening mee moest houden als je een cocktail maakte. Verder nog een paar weetjes, maar hij liet meer zien hoe je ze maakte. Zelf heb ik ook 2 cocktails gemaakt.. een Cosmopolitan en een Margaritha en ze waren heeeerlijk!

Verder is het eigenlijk meer oefenen met cocktails maken.. want het is nu niet zo dat ik nu echt weet hoe ik bepaalde cocktails helemaal in elkaar moet zetten of ermee moet gooien ofzo haha!

Ook was het donderdag/vrijdag 30 graden hierzo! Dus het was zeker beachweer ! De Free BBQ op Donderdag ben ik eigenlijk niet mee geweest aangezien er maar 2 van ons 3 ( stagiaires ) mee mochten, en aangezien ik de volgende dag toch al naar het strand ging gunde ik ze het wel, haha!

In het weekend nog lekker 2 keer gaan stappen, Eerst naar de Scubar op donderdag waar eigenlijk vrij weinig aan was deze keer en vrijdagavond naar het Tilbury Hotel en Kings Cross Hotel geweest, bij die laatste kwam ik nog een collegaatje van me tegen!

Oja, en Jasmijn & Ruud waren dit weekend jarig! Met Ruud ga ik wat meer om en Jasmijn is vanochtend hier vertrokken om aan haar rondreis te beginnen.
Zondag was Ruud dan jarig en we hebben toen een heerlijke lemon cheesecake gemaakt en zijn lekker naar het park geweest! In de avond ook heeeeeeeerlijk Sushi gegeten bij de Sushi Train, dat is zo grappig he !

Nja, eigenlijk heb ik dus helemaal niks boeiends gedaan afgelopen week. Was niet echt spannend ofzo, maarja..
Zo'n relaxt weekje is af en toe ook wel even lekker om te hebben, zeker na dat heftige weekend in Port Stephens!

Trouwens, vandaag was echt een stomme dag op werk..
De pc deed het niet en verder kregen we helemaal geen taken,
Ik heb samen met Hannah eigenlijk alleen achter de GSD gezeten om te wachten om naar de bagageruimte te gaan.. echt vreselijk!!

MAARJA, hopelijk wordt het beter.. ik moet ook eigenlijk echt aan mijn schoolopdracht beginnen....

Heel veel liefs en kusjesssssssss
xxxxxxxxxxxxxxxxx Cherelle

  • 08 Oktober 2012 - 13:09

    Marjolijn:

    Mijn weekje was druk, sport ,vergaderingen Bew.Org. en werk natuurlijk, ook met mijn nwe mobieltje bezig gewest, voor het eerst ge-whattsapt, maar moet nog veel te weten zien te komen.
    lampjes zijn gemaakt, nu weer in de tuin aan de slag, het is nu even lekker weer, het was afgelopen week echt slecht herfstweer, bwehh.
    Verder is er weer en nieuwe baby in de familie,Brenda is bevallen van een jongetje.
    En zateragavond mosselen gegeten bij Geert en Susan met oma erbij en geklaverjast, ik met Susan, dus onwijs verloren van de cracks haha.
    Veel liefs maar weer en tot skypes.
    mama xxxx

  • 08 Oktober 2012 - 13:17

    Fried & Co:

    Kun jij ook e-mail ontvangen?
    Dan heb ik veel cocktailrecepten voor op je e-reader. Kun je oefenen en als je terugkomt kan ik proeven.

  • 12 Oktober 2012 - 20:43

    Oma:

    hallo snoesepoes ,
    je krijgt nog een kaart van mij.
    dikke kus van
    oma Dee

  • 16 Oktober 2012 - 00:40

    Cherelle:

    ik kan e-mail ontvangen ja!
    lijkt me erg leuk haha

    en Oma, ik verheug me op uw kaartje! xxx

Tags: sydney, stage

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cherelle

Ik ben Cherelle uit Rijswijk en ik ga voor 5 maanden stage lopen in Australië! Dit is mijn eerste grote reis in me eentje dus het gaan zeker 5 spannende maanden voor mij worden waar ik erg veel van ga leren!

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 10299

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 01 Augustus 2013

Stage Australië!

03 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: