2nd week Sydney!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cherelle Peters - WaarBenJij.nu 2nd week Sydney!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cherelle Peters - WaarBenJij.nu

2nd week Sydney!!

Blijf op de hoogte en volg Cherelle

02 September 2012 | Australië, Sydney

Er is alweer een week voorbij gegaan, wat is de eerste week stage snel gegaan joh!!! echt supersnel!!! Maar het was dan ook wel een hele leuke week! ( Ik ben net klaar met dit verslag typen en ik zeg nu al dat het echt lang is haha, dus bereid je maar voor )

Zoals ik al zei was mijn eerste stagedag echt flop, omdat ze weinig tijd voor me hadden en ik erg weinig te doen had toen ik daar zat. De dagen erna is mij veel meer uitgelegd en heb ik me collega's natuurlijk ook wat beter leren kennen!

Ik moet echt van alles en nog wat doen op mijn stage!
Een paar voorbeelden; meelopen met gasten voor bagage, posters en notities bijwerken, informatie geven over Sydney, route wijzen, tips geven, beetje gasten warmmaken voor bepaalde events of tours die georganiseerd worden door Base, Shuttle bus tickets verkopen, Simkaarten verkopen, Tickets voor bezienswardigheden/tours verkopen. En nog veel meer kleine dingetjes enzo. Heel veel verschillende dingen dus, en ook heel veel afwisseling!!! daar hou ik echt wel van, want anders ben je iedere dag alleen maar met hetzelfde bezig.

Dinsdag was er een Free Harbour Bridge Walk. Dan kunnen backpackers gratis mee met een soort tour langs de Harbour Bridge, Opera House, Botanic Garden met een gratis lunch en GOON! ( dat is hele goedkope wijn, haha! ) Samen met iemand achter de receptie ben ik die tour gaan doen, en het was best leuk .. we zijn toen 3 uur wezen wandelen, dus dat is wel even lekker, zo gaat de tijd lekker snel en verken ik zelf ook een beetje de stad!!

Woensdag was ik gewoon een beetje op stage allerlei verschillende wezen doen. Toen heb ik ook dacht ik mijn eerste tickets en simkaarten verkocht! echt superblij, want het was me gewoon gelukt haha! ook een nieuwe stagiair ( Nederlandse jongen ) bij Base, maar die is er maar 1 keer in de week ofzo voor een scriptie..

Donderdag is er iedere week een Free BBQ @ the Beach met natuurlijk ook gratis GOON!!! dit begon om 1 uur en duurde tot 5. aangezien ik tot 5 uur moet werken, ging dit dagje ook weer lekker snel en was het natuurlijk een geslaagd dagje met die BBQ en GOON van 1 tot 5.. ik word nog eens lam tijdens werk, haha!!!

Vrijdag ook weer een gewoon dagje met van alles en nog wat. Ik mocht deze dag ook eerder weg van werk als ik toch niks te doen had ofzo. Ze zijn daar echt heel makkelijk in! Als ik eerder naar huis wil om aan school te werken kan ik gewoon 1 uur naar huis of als ik een extra dagje vrij wil om aan school te werken is dat ook geen probleem en werk ik lekker 4 dagen ipv 5 dagen in de week. Echt superchill !! hier ga ik ook zeker gebruik van maken hahaha!

Dit is dus een beetje hoe mijn week eruit ziet. Ik weet niet of ik iedere dinsdag die Harbour Bridge Walk moet doen, maar ik denk het haast wel. Ik vind het natuurlijk niet erg met al dat gratis eten en GOON !! hahaha.
ook kon een collega Mark voor me regelen dat ik gratis naar het Aquarium, Wildlife Park, Sydney Tower etc kan ! Echt onwijs gaaf! De wat grotere touren en trips kan hij ook wel wat voor me regelen. gratis of met een hele lekkere korting :D Daar ga ik dus ook zeker gebruik van maken. Ook probeert hij te regelen dat ik een kleine vergeoding krijg, wanneer ik tickets verkoop voor Base.. daar verdienen ze natuurlijk wel aan, en aangezien ik geen stagevergeoding krijg, wilt ie dat ook wel voor me regelen..

De hele week vroegen me collega's me ook al mee naar een feest @ Scary Canary's . Dat is een bar/cafe dat naast het Hostel zit en daar ook met een deur aan gelinkt is. Ze werken dus heel goed samen. Het was een soort Mingle Night en al mijn collega's gingen daar naartoe. Gelukkig gingen er ook wat mensen uit me huis daar naartoe dus hoefde ik niet alleen ! Ik ben toen eerst met Ruud lekker Sushi wezen eten bij de Sushi Train en toen doorgegaan naar Scary's. Aangezien het een soort personeelsfeest was, kon ik lekker de hele avond gratis drankjes krijgen, hehe ! Daar heb ik natuurlijk lekker gebruik van gemaakt. Was een onwijs leuke avond , later kwamen er namelijk nog meer mensen uit het huis :) me collega's zijn ook echt superaardig! Helaas was ik wel aan het eind van de avond me stem kwijt, ik leek net een valse kat echt vreeeeeeselijk! Nu nog steeds last van, echt heel erg. Heb al heel lang niet zo'n valse stem gehad, aaaaaah !

Verder ben ik zaterdag overdag nog naar een Hollands winkeltje geweest in de middle of nowhere.. daar hadden ze echt allemaal NL spulletjes en producten en ik heb daar ook meteen een heeeeeeeeeerlijk broodje kroket gegeten.. God wat mis ik dat zeg, ze verkopen dat echt nergens!!

In de avond lekker rustig aan gedaan aangzien ik natuurlijk mijn stem moest besparen. Ik heb trouwens ook een Australisch nummer. hiermee kan ik gratis bellen smsen met mensen die ook Global Gossip hebben, dus ik kan niet meer met jullie smsen/bellen.. dat is echt te duur. MAAR, mijn Whatsapp is nog wel Nederlands, dus jullie kunnen gewoon nog lekker Whatsappen.
Voor degene die em willen : +61416123197

Vandaag was het niet echt een druk dagje. Een grote groep is naar Palm Beach gegaan, maar ik bleef nog even thuis voor wat dingetjes, Heb ook me eerste wasje gedaan haha. Daarna nog even met wat mensen naar Paddy's Market geweest. Grote markt hier in de stad! Lekker gekookt en nu lekker naar bedje toe!

Ik blijf het maar zeggen maar I LOVE SYDNEY ! Het is hier echt zoo gezellig met alle mensen en me collega's zijn ook echt top! De eerste week stage is zo snel gegaan, echt niet normaal!

Morgen weer vroeg naar me stage dus ik ga nu maar weer slapen..

goodnight everyone & i'll look forward to write again next week!

Liefs Cher !
xxxx

  • 03 September 2012 - 00:03

    Marjolijn:

    Weer een lekker lang verhaal en het wordt steeds gezelliger daar, via skype hoor ik natuurlijk al het e.e.a. maar soms mis ik bepaalde woorden of versta ze niet helemaal goed en kan ik nu lezen wat je bedoelde, maar het meeste krijg ik wel mee hoor ondanks de slechte verbinding soms.
    Je moet ook de groetjes van oma hebben, die had ik vanavond aan de lijn en met Sonja ben ik lekker wezen eten bij de Thai op het Eisenhower plein, buffet tot je omvalt.
    Morgen half dagje werk en daarna 2 dagen vrij, dus tijd voor een boekje! en natuurlijk tijd voor de tuin, want die is hard toe aan een snoeibeurt na al die regen en zon hier.
    Ik ga zo slapen, jij staat alweer op, en pas op voor de Goon, zitten volgens mij veel calorieen in.
    xxx mama

  • 03 September 2012 - 00:03

    Marjolijn:

    Weer een lekker lang verhaal en het wordt steeds gezelliger daar, via skype hoor ik natuurlijk al het e.e.a. maar soms mis ik bepaalde woorden of versta ze niet helemaal goed en kan ik nu lezen wat je bedoelde, maar het meeste krijg ik wel mee hoor ondanks de slechte verbinding soms.
    Je moet ook de groetjes van oma hebben, die had ik vanavond aan de lijn en met Sonja ben ik lekker wezen eten bij de Thai op het Eisenhower plein, buffet tot je omvalt.
    Morgen half dagje werk en daarna 2 dagen vrij, dus tijd voor een boekje! en natuurlijk tijd voor de tuin, want die is hard toe aan een snoeibeurt na al die regen en zon hier.
    Ik ga zo slapen, jij staat alweer op, en pas op voor de Goon, zitten volgens mij veel calorieen in.
    xxx mama

  • 03 September 2012 - 09:10

    Fried:

    Hoi Cherelle,

    Hiier een recept om zelf croquetten te maken. Een uur in de keuken en met z'n allen lekker smullen.
    Waan je je weer een beetje in Nederland.

    Ingrediënten

    1 kilo magere poulet
    peper
    zout
    foelie
    ui
    prei
    knoflook
    selderij
    peterselie
    bloem



    Bereidingswijze

    1 kilo magere poulet; daarvan lekkere bouillon laten trekken, met peper,zout, foelie en ui erin. Het vleesch moet moddergaar zijn. Daarna vleesch fijn snijden(of door de molen)
    In een apart pannetje een fijn gesneden prei, een half bosje peterselie en een half bosje selderij fijn snipperen.
    En uitje en een teentje knoflook eerst in wat olie fruiten, daarna de groentetjes erbij fruiten en met deksel op het pannetje en wat toegevoegde Maggi een minuut of vijf op een
    laag pitje laten doorsudderen.
    Neem nu een ruime pan. Doe daarin wat olie waarop je flink uienpoeder strooit. Daarin flink wat bloem laten meefruiten, totdat de bloem wat korrelig wordt. Flink roeren.
    Daarna scheuten bouillon toevoegen, en Maggi. Flink blijven roeren. Het moet een dikke bal worden. Roer daardoor stuk voor stuk twee eierdooiers. Peper, zout, noot en
    wat selderijzout toevoegen.
    Doe nu de groenteprut erbij en daarna het fijngehakte vleesch. Het geheel stevig door blijven roeren, op een laag pitje eerst, totdat de dikke bal van de bodem loslaat.
    Als het te stijf is kan je nog wat bouillon toevoegen. Dan mag het vuur wat hoger. Alles in een schaal koud laten worden.
    Dan croquetten vormen, klein en/of groot. Deze eerst door paneermeel, met een snufje zout vermengd, halen. Daarna door het met wat olie losgeklopte eiwit.
    (Je kan er eventueel nog een heel ei bijkloppen) en dan nog eens door het paneermeel.

    Je kan hierop variëren. Indien je hier belangstelling voor hebt: Laat het mij weten.

    Nog meer handige (makkelijke) recepten? Laat het ons weten!!!!!!!

  • 03 September 2012 - 09:10

    Fried:

    Hoi Cherelle,

    Hiier een recept om zelf croquetten te maken. Een uur in de keuken en met z'n allen lekker smullen.
    Waan je je weer een beetje in Nederland.

    Ingrediënten

    1 kilo magere poulet
    peper
    zout
    foelie
    ui
    prei
    knoflook
    selderij
    peterselie
    bloem



    Bereidingswijze

    1 kilo magere poulet; daarvan lekkere bouillon laten trekken, met peper,zout, foelie en ui erin. Het vleesch moet moddergaar zijn. Daarna vleesch fijn snijden(of door de molen)
    In een apart pannetje een fijn gesneden prei, een half bosje peterselie en een half bosje selderij fijn snipperen.
    En uitje en een teentje knoflook eerst in wat olie fruiten, daarna de groentetjes erbij fruiten en met deksel op het pannetje en wat toegevoegde Maggi een minuut of vijf op een
    laag pitje laten doorsudderen.
    Neem nu een ruime pan. Doe daarin wat olie waarop je flink uienpoeder strooit. Daarin flink wat bloem laten meefruiten, totdat de bloem wat korrelig wordt. Flink roeren.
    Daarna scheuten bouillon toevoegen, en Maggi. Flink blijven roeren. Het moet een dikke bal worden. Roer daardoor stuk voor stuk twee eierdooiers. Peper, zout, noot en
    wat selderijzout toevoegen.
    Doe nu de groenteprut erbij en daarna het fijngehakte vleesch. Het geheel stevig door blijven roeren, op een laag pitje eerst, totdat de dikke bal van de bodem loslaat.
    Als het te stijf is kan je nog wat bouillon toevoegen. Dan mag het vuur wat hoger. Alles in een schaal koud laten worden.
    Dan croquetten vormen, klein en/of groot. Deze eerst door paneermeel, met een snufje zout vermengd, halen. Daarna door het met wat olie losgeklopte eiwit.
    (Je kan er eventueel nog een heel ei bijkloppen) en dan nog eens door het paneermeel.

    Je kan hierop variëren. Indien je hier belangstelling voor hebt: Laat het mij weten.

    Nog meer handige (makkelijke) recepten? Laat het ons weten!!!!!!!

  • 03 September 2012 - 09:11

    Fried:

    Soms reageert internet niet zo snel, denk........ hij doet het niet. Resultaat............... dubbel.
    Hahaha, je moeder had er, zo te zien, ook last van.

  • 03 September 2012 - 20:05

    Paulina Tap:

    G'day

    Wat kei vet:-p dat je dit allemaal mag beleven.
    Ik blijf het super leuk vinden zo'n reisverslag. Met zo'n yob zie je en leer je idd ook nog veel van Sydney.
    Nou het is je wel behelpen in dat kleine keukentje, jullie moeten wel heel creatief zijn aangelegd haha
    Ik hoorde van Theo en Ria dat het al vroeg donker was en fris, dat zal behoorlijk wennen zijn.
    je begint al bijna een echt Ozzie te worden hahaah
    En ik heb gehoord als je naar Bondi Beach gaat dat je je slip,slap en slop mee moet nemen:-p

    Tata, See ya later

    xxussssss Van ons allen





  • 05 September 2012 - 05:39

    Cherelle Peters:

    @ Fried ;
    Dankjeweeeeeeeeeel ! hahaha gaan we zeker een keer doen. Ik ben afgelopen zaterdag helemaal naar the middle of nowhere gegaan voor een broodje kroket haha! En we moeten natuurlijk ook iedere avond koken, en een beetje variatie zou wel fijn zijn inderdaad. En natuurlijk niet te moeilijk en te duur haha. Dus dankjewel, die kookboeken die op die harde schijf staan moet ik nog even doornemen! Alle tips en makkelijkde recepten die ik hier kan maken zijn welkom !!!

    @ Paulina ;
    Ja Kei-vet is het hier zeker haha !! Het is echt wel een pluspunt dat ik hier zoveel via mijn werk kan regelen en zoveel contacten kan opdoen voor wanneer ik zelf ga reizen in Januari! Ik kan ook voor heel veel dingen korting krijgen en gratis naartoe gaan. Maar het is hier inderdaad vroeg donker en erg koud 's avonds, maarja .. het is hier dan ook winter.. en als je het zo bekijkt is het wel logisch. Vandaag is het lekker 27 graden dus overdag is het heeeeeeeeerlijk in de zon !!! In de avond echt een dikke trui aan dus. Maar wat is nou weer in ghodsnaam een slip, slap en slop hahaha !

    Cheers, see ya Lovess

    xxx Cher

  • 05 September 2012 - 16:21

    Paulina:


    ik heb stiekem wat zitten google hahaha

    Slip on a shirt, slop on sunscreen, slap on a hat, seek shade, and ... We went to Bondi beach which is more touristy but really, really amazing!

  • 07 September 2012 - 23:32

    Mhats:

    Hoi Cherellie

    Leuk je reisverslag lekker lang leuk om te lezen. Je hebt al heel wat gedaan zeg echt tof.
    Laat je niet te veel gaan met de Goon ik zie dat woord veel te vaak haha.
    Fijn dat je zulke leuke collega,s en huisgenoten hebt je moet ze nu allemaal aan het werk
    zetten om kroketten te gaan maken maar wel met mate denk aan Bondi beach.
    Mocht je het recept van frikandellen willen laat het me weten.
    Nou meisie veel plezier en enjoy.
    xxsis m

Tags: stage, sydney, base

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cherelle

Ik ben Cherelle uit Rijswijk en ik ga voor 5 maanden stage lopen in Australië! Dit is mijn eerste grote reis in me eentje dus het gaan zeker 5 spannende maanden voor mij worden waar ik erg veel van ga leren!

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 10281

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 01 Augustus 2013

Stage Australië!

03 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: