6th week! topweekend met de meiden! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cherelle Peters - WaarBenJij.nu 6th week! topweekend met de meiden! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cherelle Peters - WaarBenJij.nu

6th week! topweekend met de meiden!

Door: Cherelleeee

Blijf op de hoogte en volg Cherelle

02 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Afgelopen weekend ben ik een heerlijk weekendje weg geweest naar Port Stephens! Dit is een soort gebied met veel parken, beaches, bays en nog meer gaafe dingen!

We zijn met 10 meiden weggeweest en we hebben 2 auto's gehuurd, pastte nog net met al onze minikoffertjes die we meenamen, en vergeet natuurlijk niet al het eten en drinken, haha! Zaterdagochtend hebben we om 11 uur de auto's opgehaald en zijn we richting Port Stephens gereden. Was even spannend, want hier moet je natuurlijk aan de Linkerkant rijden. Het was 2 tot 3 uur rijden en het ging echt super goed uiteindelijk! Toen in de middag zijn we daar lekker een beetje gaan rondrijden en zijn we even naar een strandje geweest, was echt super relaxt dus het begon al lekker.. voelde meteen als een vakantie! Toen zijn we nog een beetje rondgereden, want Port Stephens s echt zo groot en we wisten natuurlijk nog niet echt de weg daarzo.

Toen zijn we lekker uiteten geweest met de meiden en zagen we nog een gezellig boulevardje! Er waren ook nog een paar andere mensen uit het huis die naar Port Stephens gingen en daar wilden we eigenlijk mee meeten. Uiteindelijk hebben we na het eten een half uur op ze gewacht op een parkeerterrein! We wilden echt net weg gaan toen ze aan kwamen kakken! We wilden toen achter ze aanrijden, zodat we even gezellig in de avond met ze alle konden meeten, maar ze wisten niet eens meer zelf de weg naar dat plekje! Zijn we serieus een half uur achter ze aan gereden! Toen die gasten uiteindelijk op de verkeerde weghelft ginge rijden zijn we maar ons eigen weg gegaan, want dat was echt bizar! rechts rijden in de bocht!

Toen zijn we lekker naar een soort parkeerterrein gegaan waar we snel in het donker ons tentje op hebben gezet! En dat ook nog binnen 10 minuten en dat met 10 meiden!!! hahaha, echt heel bijzonder..
We wisten ook niet of het wel mocht dus we waren echt zenuwachtig!
We hadden 1 tent voor 6 personen en uiteindelijk hebben er 4 meiden in de tent geslapen en 6 meiden in de auto ( 3 per auto )
Ik sliep ook lekker in de auto, tent is toch niks voor mij hierzo, tijdens de tent opzetten zag ik namelijk al gigantische mieren lopen iieeeeeek!!!!!

De volgende ochtend werden we al vroeg wakker en aangezien het altijd vroeg licht is zijn we een beetje de omgeving wezen verkennen.
Bleek dus dat we 100 meter van een super mooi strandje lagen! Was echt super relaxt en we zagen al allemaal surfers en meer auto's op het parkeerterrein toen we wakker werden en die gingen dus allemaal naar het strandje. Er waren ook public douches en toiletten dus we hadden het opzich goed getroffen!

Die dag zijn we met ze alle op een boot dolfijnen gaan spotten, natuurlijk niet heel duidelijk maar we hebben ze gezien! Ze zwommen ook echt vlak naast de boot dus dat was ook wel leuk om te zien! Verder was het sowieso echt lekker weer en was het ook gezellig op de boot.
Daarna zijn we gaan sandboarden met ze alle, dit was ook echt in een gebied dat echt op een woestijn leek! We werden met een busje ergens heen gebracht wat al supergaaf was door het zand en daarna dan van hoge heuvels af op een soort plankje!

Helaas had 1 meisje ( me roomyyyy ) haar stuitje bezeerd dus dat was echt even jammer, want ze had echt onwijs veel last. Toen zijn we daarna weer een beetje gaan rondrijden en even boodschappen gedaan want we wilden lekker gaan BBQen. Toen we uiteindelijk gingen BBQen was het net zonsondergang en hadden we echt een mooi uitzicht!! het was echt supergezellig toen! Toen zijn we daarna toch nog even naar het ziekenhuis gegaan om even voor dat meisje pijnstillers te halen.

Toen zijn we weer naar hetzelfde plekje gereden om weer een nachtje te blijven. Eigenlijk wilden we maar 1 avond overnachten in Port Stephens, maar het was zo groot dat we nog een nachtje wilden blijven. Toen we daar eenmaal aankwamen was er ook al een groepje jongens uit ons huis en die hadden al een vuurtje gemaakt op het strand. Toen zijn we lekker met ze alle daar gaan zitten met een wijntje en gigantische Marsmellows, dus dat was weer een supergezellige auto!

Toen opzich wel redelijk geslapen en de avond ervoor waren we een paar mensen tegengekomen die uit Nederland kwamen, maar al 50 jaar in Australie woonden, zij gaven ons de code van de camping waar we naast lagen om daar lekker een warme douche te nemen, want de public showers waren toch niet zo heel lekker haha.

Onze laatste dag zijn we lekker naar een Lookout point gegaan en dat was nog een behoorlijke klim! Eenmaal de top bereikt hadden we wel echt een heel mooi uitzicht! Daarna nog even op het strand gelegen en naar een soort wandelroute gegaan waar je koala's kon spotten.. We hebben er eentje gezien en dat leek meer op een grijs bolletje wol dan een koala haha, maar we hebben er eentje gezien!!

Toen zijn we lekker om 4 uur naar huis gegaan want we wilden toch wel redelijk op tijd thuis zijn.. Het ritje was opzich wel te doen, maar we waren blij dat we lekker thuis waren.

Het was echt een super weekend en samen hebben we met ze 10en 1700 foto's gemaakt! dus er zitten heus wel een paar leuke tussen!

Vandaag had ik ook een interview voor een baantje. Ik had van een meisje uit me huis een tip gekregen over een soort catering bedrijf in Sydney. Ze zochten alleen nog maar bar staff met cocktail ervaring en zij boden die cursus aan voor $80,- ( dat was meer dan de helft minder dan dat het normaal was, 190,- namelijk ) Het lijkt me sowieso supergaaf om die cursus te volgen en aangezien ik echt flexibele werktijden heb en best wel goed verdien wil ik lekker die cursus volgen en een prof worden in cocktails maken!! Dus mensen, als ik terug kom ben ik te huur als professioneel cocktail mixer @ party's!

Het gesprek ging super goed en ben als het ware al aangenomen, aanstaande zaterdag heb ik die cursus dus ben benieuwd!

Dit was het even voor deze keer, weer een lekker verhaal, maar dat komt natuurlijk door mijn super weekendje in Port Stephens!!! De foto's volgen nog, net zoals de foto's van de afgelopen 3 weken .. hihi!

Much of Loveeeeee from Australiaaaaa!!!

Liefs Cherelle!!

  • 02 Oktober 2012 - 10:45

    Brenda:

    hey Cherel!

    Wat een fantastische tijd heb je daar toch, ben echt aan het genieten van het updates iedere keer, heel leuk om te lezen wat je daar allemaal uitspookt!!!

    Ook fijn om er uit op te maken dat je je plekje daar gevonden hebt, tis toch niet niks, even naar de andere kant van de wereld verhuizen, holy sh*t, ik doe het je niet na, haha!

    Have Fun, Good Luck and Enjoy!!!!

    Liefs van Brenda

  • 03 Oktober 2012 - 12:24

    Mhats:



    hai cherellie

    Wat heb jij toch een onwijs leuke vakantie hi hi. Echt heel leuk wat je allemaal meemaakt volop van
    genieten hoor. Ook dat je een cursus cocktail maker gaat volgen dan heb je een leuke bijbaan
    als je daar in rolt maar zal wel lukken.Had trouwens wel verwacht dat je tijdens je weekendje weg
    in de tent zou slapen je bent al zo stoer beetje jammer haha.
    Kijk al weer uit naar je volgende blog het is echt super om te lezen hoe leuk je het hebt.
    Tot schrijfs en gr van jef en maaik

    love mhats

  • 04 Oktober 2012 - 05:52

    Cherelle Peters:

    Ja een tent ging me toch echt iets te ver toen ik die mieren zag lopen haha,
    en ik ben blij toe.. want het was snachts heeel koud op de grond slapen!

    Ik ben inderdaad benieuwd hoe dat bijbaantje wordt!

    Doe Jef & Maaike ook de groetjes terug!

    xxxx Cher

  • 05 Oktober 2012 - 11:39

    Monique:

    Hi Cherelle,

    Wat te gek daar! ik ben best wel jaloers in positieve zin. Ik weet wel wat we drinken als jij weer jarig bent, dan gaan we genieten van die heerlijke cocktailtjes van je!!!!!!!! En natuurlijk met een showeffect, een beetje gooien met zo'n shaker in de lucht en achter je rug opvangen of zo :-)

    Afgelopen zondag met je moeder naar het strand geweest met de honden en lekker heerlijke warme chocola met slagroom en heerlijke molenbroodjes met dipjes genomen. Dus je moeder vermaakt zich ook wel hoor. Dit gaan we wat vaker doen. Leuke foto van de doggies gemaakt. Als het goed is gaat Amber ze op haar facebook zetten.

    Have a g'day en blijf vooral genieten!!!!!!!
    Dikke kus van mij & Bert & Amber

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cherelle

Ik ben Cherelle uit Rijswijk en ik ga voor 5 maanden stage lopen in Australië! Dit is mijn eerste grote reis in me eentje dus het gaan zeker 5 spannende maanden voor mij worden waar ik erg veel van ga leren!

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 10282

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 01 Augustus 2013

Stage Australië!

03 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: