8th week! Living the Ozzie Lifee! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cherelle Peters - WaarBenJij.nu 8th week! Living the Ozzie Lifee! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Cherelle Peters - WaarBenJij.nu

8th week! Living the Ozzie Lifee!

Door: Cherelle

Blijf op de hoogte en volg Cherelle

15 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Ik ben hier echt helemaal gewend aan het leven in Sydney!
Dat was ik natuurlijk ook wel al een beetje, maar ik vind het echt heeeerlijk! Voel me echt helemaal thuis hier.. Er is ook zoveel te doen, en dat maakt het juist zo leuk hierzo

Bijna iedere avond gaan we wel ergens heen of is er wat te doen. Er zijn bijvoorbeeld erg veel markten ook in Sydney.. het leeft hier gewoon echt volop!

Het was deze week natuurlijk een beetje gekke week de eerste dagen, maar gelukkig had ik genoeg afleiding hier door me stage en natuurlijk iedereen in het huis! Ook me Roomy kwam met een hartje met Chocolaatjes aan, dus dat was echt superlief natuurlijk!

3 weken lang is er hier een soort Night Noodle Market/Food Market @ Hyde Park. Dit is een soort Pasar Malam in Sydney! nou, daar ga ik natuurlijk echt wel naartoe he! Afgelopen donderdagavond ben ik dan ook voor het eerst gegaan en het was echt onwijs gezellig! Echt superlekkere dingen gegeten natuurlijk en ze hadden ook bijv. Tjendol!! mmmmm, hihi!
Het was best groot met allemaal foodstands aan de zijkant en allemaal tafeltjes enzo in het midden waar je kon zitten. Je kon ook lekker op het gras zitten op een kleedje ofzo. Er was ook Live Jazz music, dus de sfeer was echt onwijs gezellgi daarzo! Aanstaande donderdag EN vrijdag ga ik lekker weer! Het is namelijk de laatste week van de Noodle Market, dus daar moet ik nu even volop profiteren!!

Vrijdag ben ik samen met Anne even de stad in geweest.. eventjes langs de Topshop, want dat is hier nieuw geopend en blijkt een hele hype hier te zijn! Het weer was die dag echt slecht, hele dag regen en niet zo'n klein beetje ook! Goede dag om winkeltjes te kijken enzo.. Aangezien het weer zijn we lekker naar de Max Brenner Chocolate Bar gegaan. Een hele populaire Chocoladebar hierzo en ik geef ze GROOT gelijk!!!
O mijn god, wat heb ik een heerlijke Belgische Wafel met chocoladesaus en chocolademelkjes gehad!!!!!!
Ik had eerst de Coconut Chocolat Milk die echt goddelijk was !!!! echt zo lekker, echt niet normaal!!! Daarna heb ik nog een White Chocolate Milk genomen, aangezien het nog steeds regende en ik gewoon zin had in nog een chocolademelkje die ook onweerstaanbaar was!!

Ik had die dag ook afgesproken om met me werk wat te gaan drinken. Eindelijk een keertje, want hier is dat best lastig aangezien het Hostel 24/7 open is.. dus een na-borrel met zijn alle zit er vaak niet echt in.
Meestal is de receptie 24/7 open, dus andere collega's zoals ik en de 2 andere stagiares en ook managers enzo kunnen dan wel.
We hadden geluk dat mijn manager er al zat, zodat we niet hoefden te betalen voor de drankjes... Het werd dus best gezellig..... hihi

Ik wilde eigenlijk van 5 tot 6 blijven en daarna weggaan, aangezien ik in de avond nog wilde stappen.. maar ik ben uiteindelijk tot half 11 gebleven!! Na 5/6 Ciders vond ik het wel tijd om naar huis toe te gaan!
Het was echt supergezellig en af en toe kwamen er weer wat meer collega's en gingen er weer een paar weg.. Dat is dus het grootste voordeel dat er een bar naast je werk zit!
Was ook te moe om nog uit te gaan haha, dus lag lekker om half 12 al in me bed!

Zaterdag moest ik eigenlijk werken, maar ik hoorde helemaal niks meer over mijn Shift en zonder info kon ik ook niet werken, dus daar baalde ik echt ontzettend van! Misschien dat ik dan toch bij de Scary Canary ga werken, de bar naast mijn werk..

Ik ben toen ipv werken naar de Fish Market geweest in Pyrmont en dat was ook heel leuk! lekker visje gegeten daarzo :) Op de terugweg kwamen we ook een leuk klein winkeltje tegen waar ik echt zo'n mooie jurk heb gekocht! een geweldig, wel duur .. maar ik kon hem echt niet laten liggen!!! Loveeeee it !

In de avond nog even gezellig naar het vuurwerk @ Darling Harbour geweest en daarna naar de Opera Bar ! Eerste keer daar, maar was inderdaad een hele leuke bar! Een hele geslaagde volle zaterdag .. en dat terwijl ik niet eens alles had geplanned!

Zondag/gisteren ben ik met 3 anderen naar een Boat Party geweest van 3-7pm, echt onwijs gaaf! De tocht zelf over het water was al gaaf ( onder de Harbour Bridge door, langs het Opera House en een geweldig uitzicht vanaf het water over de Skyline! De Party zelf was ook leuk, erg leuk om een keertje te doen! :)

Ik ben trouwens al uit twee broeken gescheurd hierzoo !!!
EN NEE, dat komt niet omdat ik ben aangekomen!!! komt door die slijtplekken bij me dijbenen, maar ik baal wel want het waren 2 hele comfy en leuke broeken :( nu heb ik ipv 4 spijkerbroeken nog maar 2!
Dat wordt dus weer shoppen? hihi

Nehh, ik moet echt op mijn geld letten.. Deze week was een dure week met het betalen van mijn cocktailcursus en de jurk... en dan ook nog alle ander dingetjes.. Maar ik ben echt wel gewend aan de boodschappen doen en wat ik allemaal in huis haal enzo.. Ik denk dat ik voortaan automatisch boodschappen haal als ik thuis ben, maar dan ga ik me wel echt uitleven daarzo aangezien alles in NL veel goedkoper is !!!

Mijn kookgroepje is trouwens ook helemaal uit elkaar.. we waren gewoon met te veel mensen in een groep en is soms lastig koken, maar aangezien nu iedereen apart kookt is het natuurlijk niet meer zo gezellig!! En nu moet ik veel vaker voor mezelf koken! het koken is nog niet eens zo'n probleem, maar wel het bedenken van een maaltijd iedere dag !!!

MAARJA, daar leer je natuurlijk ook weer van, vind het opzich ook wel leuk! :)

tot zover weer een updatee!!
Ik ben nu ook druk bezig met het plannen van het mini-reisje met mama, want die komt al over 2 weken! Gaat zo snel he !

Dusss, dat was het weer!

Heel veel liefs vanuit Ozziee !!!

xxxxx Cherelle

  • 15 Oktober 2012 - 14:36

    Marjolijn:

    Ik had al een hoop van je gehoord op skype en ook DE JURK gezien haha, maar pas wel op dat je niet alsnog aankomt met al die lekkere dingen daar, ren je nog een beetje met je nieuwe schoenen?
    Ik hoop wel dat je nog wat kan doen met je cocktaildiploma, maar ja, dat is altijd handig.
    Ik ben erg benieuwd geworden naar Sydney, gaat wel steeds meer voor me leven. :)
    groetjes Mama

  • 16 Oktober 2012 - 00:38

    Cherelle:

    Ja, mijn eetpatroon hier is zo anders en ik eet ook hele andere dingen.
    Ik maak wel lekker vaak een salade voor mezelf als avondeten! Gisteren smaakte hij echt heeeel goed..
    Dus ik vrbaas mezelf echt af en toe met koken!

    Ik heb nu wel een vast eetpatroon, maar heel anders dan thuis.
    Iedereen in het huis heeft ook veel meer honger dan normaal, maar datt komt denk ik omdat we nu gewoon volle dagen werken en wij dat niet gewend zijn. ( nu wel )

    De schoenen zitten heerlijk en ze rennen ook erg lekker, ook lekker voor wandelen enzo!
    Maar het rennen gaat hel moeilijk.. Bij mij in de wijk heb je zoveel heuvels en dan weer trap enzo.. en ik ben gewend om op een vlakke grond een heel stuk te rennen en niet iedere keer stoppen bij een stoplicht of een hele stijle berg aflopen.. Ik ga denk ik af en toe gewoon wat verder lopen naar een park toe :)
    Ook wil ik hier af en toe gaan tennissen! Moet ik wel weer een racket kopen, maarach! maar 12 dollar hierzo!

    Ik hoop ook dat ik er nog wel wat aan heb, maar het was in ieder geval wel geinig !

    xxx


  • 17 Oktober 2012 - 00:17

    Mhats:

    hai cherellie

    Hoorveel van je moeder als jullie hebben geskypt maar je jurk heb ik nog niet gezien beetje jammer.
    Stuur eens een foto,tje maar dan niet met je ren schoenen eronder.
    Kijk uit met alle chocola je weet anders gaat het fout haha.
    Maar heuvel op en af rennen is juist goed doe ik ook altijd hoor, en ben nu reuze fit.
    Ja en nog maar even en dan kan je een lekkere cocktail voor je moeder maken en koken natuurlijk.
    Plaats je eerdaags nog wat nieuwe foto,s ben zo benieuwd. Tot schrijfs.

    liefs en hug mhats

Tags: stage, sydney

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cherelle

Ik ben Cherelle uit Rijswijk en ik ga voor 5 maanden stage lopen in Australië! Dit is mijn eerste grote reis in me eentje dus het gaan zeker 5 spannende maanden voor mij worden waar ik erg veel van ga leren!

Actief sinds 03 Aug. 2012
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 10284

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 01 Augustus 2013

Stage Australië!

03 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: